Alla inlägg under mars 2011

Av Lena - 7 mars 2011 18:00

att lägga ner bloggen.

Det är inte kul längre, det är ett tvång och fantasin tryter och inspirationen har flytt och tiden att blogga med den.


Men för att inte göra er allt för besvikna blir det stor bloggfinal nästa vecka - då ska ni få se bilder på vårt förhoppningsvis fina hem men sen efter det, är det telefonsamtal och personliga besök som krävs för att få veta hur vi mår, vad vi gör och tänker göra.



Av Lena - 5 mars 2011 19:34

min nya kamera. Men ta bilder på älgar på isen eller hallar i mörker är den inte särskilt bra på.


I går morse spatserade en älgkalv på isen nedanför vår balkong, såväl dotter som hund tyckte det var lite pirrigt men ändå övervägande häftigt att studera skogens konung på så nära håll - nu var vi ju hur som helst 5 våningar ovanför unge herr älg (eller om det är en fröken?). Försöker hålla mig på så pass avstånd så att jag inte kan avgöra könet på kalven. Men i morse misslyckades jag. Tyra skulle morgonkissa och jag valde medvetet att gå mot mer bebodda trakter - vi bor trots allt fem min från centrum, för vem vill väcka den älg som sover?

Tyra börjar vädra i vind och markera ekorre... trodde jag, för i lekparken låg fru älg med barn och tittade lugnt på en yster Myra och hennes nu lätt skärrade matte som sakta backade hemåt igen.


Operation homestyling har satt igång, målarna är klara och nu har garderober flyttats, skräp rensats och förrådet fyllts och klädkammaren tömts. I morgon ska här borras lite, handlas lite och städas en hel del. Nästa helg blir det IKEA och en massa skruvande efter det. Sen hoppas jag maken fått sitt nya objektiv och känner att hemma-hos reportage måste vara det ultimata fotojobbet.


Fram till dess får ni hålla ut!

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards