Direktlänk till inlägg 11 september 2013

Den positiva bloggen!

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för bilder lägga in fyndiga, vänliga, änglalika visdomsord med fina bakgrunder. Jag kan berätta hur mycket jag älskar världen, alla människor och alla ska vi leva i harmoni tillsammans....

Blir väl bra? eller?....


Nä skulle inte tro det, inte riktigt jag. Däremot så blir det säkert en hel del hundträning - min hundträning för en sak har jag insett, ska jag orka jobb, företag, hem, familj (fast där handlar det väl inte om att orka där är det väl egentligen de som ska orka stå ut med mig) så behöver jag något "ego", något som är mitt, mitt andningshål och min ventil och det är hundträning.


Sen blr det väl jobbsnack och vanliga vardagliga rapporteringar allt detta kryddas nog med något "skriva av sig lite ilska-inlägg" då och då.


Ja då var jag i gång, igen.......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Av Lena - 25 juli 2013 09:36

I Sveriges norra inland. Denna ort har anor långt bak i tiden och är vida känd över hela världen. Men nu finns den knappt mer. Vad hände? Hur kan en ort som blomstrat, dit handelsmän rest från när och fjärran, en ort som tagit emot besökare från va...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards