Direktlänk till inlägg 8 maj 2013

Det dåliga samvetet

Av Lena - 8 maj 2013 08:09

som vi ständigt ska ha för att "vi har det så bra" står mig upp i halsen.

Har man ont i tån ska man minsann veta att det finns de som har ont i hela foten, har man inte råd att gå på bio ska man minsann veta att det finns de som inte har pengar till mat osv...


Facebook kryllar av "dåligt samvete uppmaningar", "Har du ett hjärta så gillar du det här" och liknande uppmaningar kan man rätt så ofta läsa på vad som är påhittade amerikanska snyfthistorier, ofta med en religiös underton. Huruvida jag är hjärtlös eller ej om jag inte trycker på GILLA vet jag inte, men skulle det inte vara bättre att gå ut i verkliga livet och göra något vettigt i stället. Jag hjälper andra mer på det sättet. En i min närhet fick sig runt skallen för att hen (aj nu använde jag ju det där ordet) vill öka sin inkomst. Man skulle minsann inte tänka på pengar. Hen som är egenföretagare skulle i och med att inkomsten ökades öka antalet arbetstillfällen, öka skatteintäkterna till staten och öka flera personers inkomster så att de kan handla mer, produktionen ökar, fler arbetstillfällen skapas..... men nääää inte ska man bara tänka på pengar.


En annan i bekantskapskretsen kämpar med tanken om det är ok att vara hemma, de har de ekonomiska förutsättningarna, familjen skulle bara må bättre av det och staten skulle belastas mindre (fritids osv). Men där är det det omvända, vad ska "folk" säga, säga upp sig från ett fast jobb, det kan man väl ändå inte göra?


Sluta bry er om vad andra tycker, man ska lyssna på råd (alltid lär man sig något) men låt igen annan bestämma vad som är rätt för just DIG! Det vet bara du!!!

 
 
Ingen bild

A-C

8 maj 2013 08:41

Tack för att du finns, lyssnar & kommer med goda råd.

 
Ingen bild

öm

8 maj 2013 19:29

Klokt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för ...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards