Alla inlägg under juli 2011

Av Lena - 31 juli 2011 21:19

när dottern åkte iväg för att fira ytterligare en veckas semster - denna gång hos moster med familj.


Och vad hon saknas, men samtidigt värmer det mitt modershjärta att hon har förtroende för andra och vill vara hos moster. Och tack Moster och Bertil för att ni ger dottern möjligheten att förhala fritidsstarten ännu en vecka och att ni tar er tid och ägnar er åt och skämmer bort vår lilla prinsessa.


Men ut med en och in med nästa dotter... ja inte riktigt men den ena hann knappt passera stadsgränsen så ringde den andra (bonusdottern) och då alla var utsvultna så möttes vi upp på det där amerikanska snabbmatsstället ni vet och käkade föda (ja mat är det väl inte) tillsammans.


För att nu veckan ska gå i rasande fart är planen, jobba över, träna, promenera, träffa Anna-Carin och vips så är det fredag och Röda Forden ska få bekänna färg, lagad eller ej... (tyvärr ej) och vi åker upp till dottern och där ska jag på besök....japp nu har det hänt... nu har visst den första av "kusinerna" skaffat eget och tagit sitt pick och pack och flyttat hemifrån.... stackars storebror, tack o lov så har jag lååååångt kvar till den dagen i alla fall, för mig är det bara en vecka i stöten.

Av Lena - 13 juli 2011 21:50

Tyra sa bestämt ifrån idag - nu var det färdigslöat. Skulle vi fortsätta med lugna promenader länge till skulle hon packa väskan och dra....


Och nog vill vi väll ha kvar vår Tyra-Myra så det var väl bara att skärpa sig och träna lite hund. Det fick bli rallylydnad, ville ha ett ordentligt upplägg och vad passar bättre än tydliga skyltar som säger vad man ska göra, hur man ska göra det och i vilken ordning. Gjorde en bana som jag antog skulle gillas av Tyra, mycket kringel och krok, snurrar och lägganden och sättanden om vart annat. Och nog kanske Tyra gillade det, för visst viftade hon svansen, och visst log hon med hela kroppen som bara Tyra kan och självklart utförde hon momenten med i alla fall nästan godtagbart resultat (har inte så höga krav då vi slöat rätt länge).


MEEEEEEENNNNNNNNN och ja det är ett stort MEN!! Det var något som var mer intressant än en rolig rally-bana, bättre än godis och mer motiverande än en positiv matte....


någon som var helt ointresserad av hund och hundträning denna stund, någon som bara agerade chaufför, någon som helt oengagerat väntade på att vi någongång skulle bli klara.


Denna någon var mer intressant än all träning, belöning och mattar i världen....


Denna någon var HUSSE!!!!!!!

Av Lena - 3 juli 2011 16:55

eller vid närmare eftertanke LÅT BLI!!!


Följer en blogg, vet faktiskt inte varför, kanske mest för att hon som bloggar är en otroligt duktig fotograf och visar många fina bilder. Dock så blir jag bara irriterad av vad hon skriver. Och nu hände det igen, och detta är hon inte ensam om att pyssla med - skriva folk på näsan!


Jag försöker tänka miljömedvetet OCH ekonomiskt, och ibland går det helt enkelt inte ihop när många munnar ska mättas och då kanske jag väljer ett mindre miljövänligt val. Men det som jag nu blev irriterad på var att hon hade skrivit ett recept i sin blogg där ordet ekologisk stod före alla ingredienser. Varför gör hon det valet åt mig? Jag vill välja själv. Informera gärna, uppmana och motivera - MEN VÄLJ INTE!

Av Lena - 2 juli 2011 15:22

Idag är det en kaffepaus-dag, en sån där dag då man med jämna mellanrum (och ojämna med för den delen) säger till sig själv: "nu är det dags för en kaffe".

På jobbet är det förenat med lätt ångest, för kaffe på jobbet innebär att man måste ta sig upp en trappa, införskaffa sig en mugg med inte allt för gott kaffe, balansera muggen nerför trappan, genom dörren som ska låsas upp med kod och fram till skrivbordet. Sen ska man dricka kaffet (som fortfarande inte smakar allt för gott) utan att spilla på alla de papper som ligger utspridda över skrivbordet, och bara för att man inte ska spilla gör man ju det. Sen fastnar man i en uppgift så när man väl kommer på att "visst ja, jag har ju kaffe" då är det kallt, och hur det smakar då behöver jag knappast gå närmare in på.


Men hemma, kan jag göra mig en latte på nymalda bönor. Ta en av maken hemmabakade biscotti, sätta mig på balkongen och njuta av värmen och lite från ovan titta på alla de förbipasserande. det är en kaffepaus det och eftersom det nu är en kaffepaus-dag idag ska jag nog ta en precis NU.


..... tillägg: och bättre kan det ju inte bli för nu kommer ju allra bästa lattekompisen och tar en hon med,

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards