Alla inlägg under februari 2011

Av Lena - 21 februari 2011 09:35

Trots bristen på gardiner och det slutliga piffet så har det inkommit krav på bilder. Så då är det väl bara göra som man blir tillsagd.


          


/Lena

Av Lena - 20 februari 2011 08:10

Hade tänkt presentera bilder på våra "nya" snygga rum. Dotterns ros-tapet blev så fin och hennes rum ser somrigt och fräscht ut. Dock inte som "de i tidningarna", för vår dotter har grejer, väldigt många grejer. Och särskilt färgmatchade är de inte heller.

Köket blev vitt och fräscht och jag känner mig lycklig så fort jag kommer in i det.

Men det där med bilder.... jo om ni inte visste det så tar man ner gardiner då man ska tapetsera och spacklar igen hålen... det tänkte inte jag på när jag stod beredd att haka på mina gardiner igen.

Sen kom flunsan så maken har fått ägna sig åt att vara kock, sjuksköterska, privat chaufför, städare, hundvakt osv osv istället för att köpa skruv, plugg och leka lite med borrmaskinen.


En lång alltför invecklad historia kan göras kort - bilder kommer sen....


Innan jag erkände mig sjuk så hade jag hundkurs, så kul det var. Tävlingslydnad utifrån grundfärdigheterna, 10 hundar av varierande raser kämpade tillsammans med sina ägare i kontaktövningar, bakdelskontroll och massa annat. Jag hade hur kul som helt och jag hoppas innerligt att mina kursdeltagare också hade det. Å tänk, här var det allt från en liten mops till en stoooor rottistik och alla kunde utföra momenten. Inga korrigeringar, ryck i koppel, shhhhhhhh-ljud, hårda ord, ingen kastade omkull hunden och höll den "tills den gav sig", inte ens en enda paragrafläsning, och ÄNDÅ gjorde alla hundar det som de skulle - hur kan det funka????? Fundera på den ni   


Nä nu ska jag spela dinosauriespel med dottern och sen ska jag tillåta mig att ha feber.





Av Lena - 14 februari 2011 21:14

   

Maken arbetar i nya arbetsuniformen.


 

Nu kan målarna komma.

Av Lena - 13 februari 2011 19:45

Hur avslutade ni er söndag?  

Av Lena - 13 februari 2011 18:45

och en kall sådan. -25 grader visade termometern då jag och Tyra tog vår morgonpromenad. Vilket vi var ganska ensamma om så hela Skurholmsfjärden låg öde och en glad TyraMyra sprang lyckligt om kring och som grädde på moset lämnade hon snygga tigerskuttsspår efter sig i snön.

Detta som en klar motsats till gårdagen då vi mötte en kontaktsökande hundägare som tog tillfället i akt att träna mycket snäva hundmöten - till er som funderar på det, kolla att den andra hundägaren och hunden är med på det, det gjorde inte denna hundägare och jag var absolut inte artig och trevlig då jag försökte få bort Tyra som mycket gärna ville läxa upp den andra hunden och samtidigt sno den leksak som denne hade i munnen. Och jag ja jag läxade upp den andra hundägaren med mitt abslout värsta morgon humör.


Sen har här hängts gardiner och sen ringde målarfirman - på onsdag kommer de och tapetserar, ok då är det bara att ta ner gardinerna igen.


Eftermiddagsbio och jag som avskyr (nja inte riktigt men nästan) att se film på bio njöt av varje sekund så Trassel rekomenderas verkligen.


Nu väntar Candle light dinner med maken (jag har tänt värmeljus) och sen Solsidan och Sherlock och kanske vi inte glömmer Lumumban ikväll   

Av Lena - 12 februari 2011 21:44

här lovar man täta uppdateringar med massor av bilder och så kommer ett jobb i vägen och kvällarna ägnas åt att tejpa upp ögonlocken så att man åtminstone ska verka vaken till det är legalt att lägga sig.

Men nu - håll i hatten:


Först marknad vilken innehöll två nöjeskvällar och tack vara bröderna Pettersson kunde jag lätt smita hem i vettig tid, mindre vettig tyckte storasyster att den var, då hon blev lämnad kvar på nöjesetablissemangen, inte ensam men dock utan mig. Den innehöll också nya möten som vi med öppna armar välkomnar till familjen och en himla massa sushi (hörde att de åt sill och lax i Mattisudden ikväll, undra om det är resterna???). Sen sedvanlig marknadsvandring, kaffeost och värmande av fötter och frusna själar i moderns soffor, där i de där sofforna det är så lätt att somna. Vi hann med en tur i minnenas allé, till storebrors stora förtret, särskilt då det var hans minnen, de han helst inte vill minnas som behandlades.


och så lite bilder (klicka på dem för att få dem större):

  

I bussen, tur man kan roa sig med film.


  

Blodpalt var beställt och kockarna (de två systrarna) övergav spisen så den ömma modern fick rycka in.


  

Morbror var också sugen på palt.


  

och räcker inte palten kan man ju alltid dra upp en fisk eller två...  

eller provsmaka god korv.


  

marknaden bjöd också på lekland av snö, med mysiga (tyckte dottern) grottor att krypa i.


  

Men även denna marknad tog slut och åter på bussen styrde vi kosan hemåt och mot den första arbetsveckan på mycket länge.

Jobbet är jättekul och jag har helt underbara kollegor som tar hand om mig på bästa sätt. Fast visst är det skönt med helg och idag har jag köpt ett dammsugarmunstycke och dyrt blev det, flera hundra kronor men tydligen så kunde man göra om i köket med det...här kommer bilder på det magiska dammsugarmunstycket, eller.....


  

Julgardinerna är borta, munstycket trollade fram en ny fin kappa och en duk.


  

Även häftiga limegröna servetter kunde det visst blåsa fram.


  

De snygga ljuslyktorna är en present från Linda, Mimmi och Joel - kolla så fint de passar in. Tack än en gång.


I morgon blir det bio, då ska vi trassla in oss i Mums-Mums bravader och eskapader, visserligen får vi bara njuta av hans röst, men vad tror du Linda, med lite fantasi så   .


Så får vi se när orken faller på igen, men till dess kan du ju läsa detta en gång till, det blev ju ganska långt.

Av Lena - 3 februari 2011 08:40

Igår sammanstrålade jag med Anna-Carin, Alva och Oscar för en fika på stan. Alltid mycket trevligt och Alvas blyghet höll i sig i ungefär - 5 sekunder, sen var det full fart.


Oscar har snabbt fattat detta med långfika, han är så duktig på det så han till och med tog påtår och då passade jag på att smita iväg till en närliggande butik och sällskap fick jag. Av Alva!


Så mysigt att få upptäcka affärerna på en tvåårings nivå igen, och se glädjen över en rulltrappetur. Numer kan man inte muta dottern med rulltrappor för att få en tur i klädaffärer.


Tack för sällskapet Alva och tack för lånet Anna-Carin.


Nu ska jag och dottern börja bege oss mot bussen som ska ta oss till Jokkmokk, släkten och vintermarknaden. Blir nog en hel del bloggande och nu med massor av bilder då jag slog till och köpte mig en kamera igår. Och till er som undrar vad för en säger jag:

Snygg

Liten

Blå

Billig

och så går den visst att ta kort med också   


Hörs och ses i vimlet kanske?

Av Lena - 1 februari 2011 14:00

Ännu en blogg jag läser "Ensamma mamman" Emmas blogg och hon hade gjort en bra sak. Hon listade fem bra saker från förra veckan och fem bra saker från denna. Och just nu är jag extremt positiv så jag gör som Emma:


Fem bra saker förra veckan

1. Det ordnade sig för dottern i skolan

2. Jag och L hade en jättetrevlig kväll

3. Jag insåg att jag kan bokföra (i alla fall lite grann) även efter en god middag.

4. Jag var på Yoga

5. Jag var på en anställningsintervju


Fem bra saker den här veckan

1. Dottern har det fortfarande bra i skolan

2. Jag fick jobbet

3. Min rygg verkar vilja bli bättre

4. Vi ska till vintermarknaden

5. Jag ska få träffa släkten


Sen finns ju förstås allt annat bra, familjen, vänner, TyraMyra, våren verkar försöka visa sig osv osv.


Vad har varit bra för dig? 

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards