Direktlänk till inlägg 31 maj 2013

Ett tag sedan sist

Av Lena - 31 maj 2013 14:26

mest för att det varit fullt upp. Hundutställningar, företagsutveckling, hålla jobbet, hemmet och det normala livet flytande. Så fullt upp så jag inte haft tid att irritera mig över småsaker - och det är väl bra.

Men nu är det väl dags för lite irritationsmoment:

1. De som köper en (ullig) gullig valp utan att fatta att det är en levande varelse som behöver busa, leka, tugga, växa, mogna, mysa, koppla av, få trygghet som vilket barn som helst. Nä de "kan inte förstå" varför den 14 veckor gamla valpen "attackerar" dem, "morrar" åt barnen, biter svärmor eller vad det nu kan vara. Den måste vara elak, dålig mentalt, ha någon boksatvskombination......

svar: Det är en VALP!!! Ni skulle ha köpt hund på Barnens Hus i stället.

2. Uppfödarna som inte informerat de okunniga valpköparna om vad det innebär att ha valp, eller stoppat valpköpet. Än värre de som inte svarar i telefon,inte har tid, inte tycker att det är deras problem då de förtvivlade valpköparna hör av sig.

Svar: Föd upp guldfiskar i stället!

3. Alla förståsigpåare som mer än gärna hjälper till på olika hundforum, på Facebook, på gatan och värst av allt - på kurser och talar om att valpen måste minsann fostras, man måste sätta sig i respekt, valpen vill bara ta över ledarskapet och de ska hållas kort annars kommer de bli fullkomligt livsfarliga. Sätten att göra detta tänker jag inte ens skriva om för jag skulle aldrig förlåta mig själv om någon läste slarvigt och gjorde så efer att ha läst min blogg.

Svar: Lär er lite om HUNDAR, inte om vargar i fångenskap, inte om höns, inte om någons alldeles egna hopikok av halvsanningar och myter (de kan ni se på 7:an på tisdagarna).


Sen om vi ska lämna det där med hundar....


Min man är helt otrolig, hur han ställer upp för mig, för att jag ska få förverkliga min dröm, på mina arbetstider, min pissiga ekonomi, att jag jobbar jämt (även om jag låtsas att jag är ledig snurrar jobbet i huvudet), ställer upp och bakar, skjutsar, kommer med idéer, förkastar mina dåliga och hyllar mina bra. Ok när jag fyllde år för något år sedan fick jag ingen present (för han kom inte på vad han skulle köpa), morsdagsuppvaktningen blev tårtrester på stående fot i Råneå när han själv var 7 mil bort, alla hjärtans dag ska vi inte ens prata om.... Men han finns där varje dag på det sättet jag behöver och det är väl det viktigaste.


Därför kan jag bli så innerligt förbannad när jag hör kvinnor som klagar och gnäller på sina män för det alldeles för vanligt,  att de alltid jobbar och inte ställer upp, inte uppvaktar, inte gör något för familjen.... fundera nästa shoppingtur eller nästa utlandssemester var pengarna kom i från... och gör ett val - vill ni vara utan det fina hemmet att visa upp för väninnorna nästa gång ni ska beklaga er över era män och strunta i resorna världen över och ha mannen hemma mer, eller? Det går inte att få allt, man måste göra ett val och väljer man fel kan man alltid välja om, fast det förstås om man klagar slipper man ju det ansvaret.


Så där nu har några månaders irritationer kommit ut.... tänk så bra man har det när man inte har värre saker att bli upprörd över   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för ...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards