Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

Marknad, jobb och nu äntligen uppdatering

Av Lena - 12 februari 2011 21:44

här lovar man täta uppdateringar med massor av bilder och så kommer ett jobb i vägen och kvällarna ägnas åt att tejpa upp ögonlocken så att man åtminstone ska verka vaken till det är legalt att lägga sig.

Men nu - håll i hatten:


Först marknad vilken innehöll två nöjeskvällar och tack vara bröderna Pettersson kunde jag lätt smita hem i vettig tid, mindre vettig tyckte storasyster att den var, då hon blev lämnad kvar på nöjesetablissemangen, inte ensam men dock utan mig. Den innehöll också nya möten som vi med öppna armar välkomnar till familjen och en himla massa sushi (hörde att de åt sill och lax i Mattisudden ikväll, undra om det är resterna???). Sen sedvanlig marknadsvandring, kaffeost och värmande av fötter och frusna själar i moderns soffor, där i de där sofforna det är så lätt att somna. Vi hann med en tur i minnenas allé, till storebrors stora förtret, särskilt då det var hans minnen, de han helst inte vill minnas som behandlades.


och så lite bilder (klicka på dem för att få dem större):

  

I bussen, tur man kan roa sig med film.


  

Blodpalt var beställt och kockarna (de två systrarna) övergav spisen så den ömma modern fick rycka in.


  

Morbror var också sugen på palt.


  

och räcker inte palten kan man ju alltid dra upp en fisk eller två...  

eller provsmaka god korv.


  

marknaden bjöd också på lekland av snö, med mysiga (tyckte dottern) grottor att krypa i.


  

Men även denna marknad tog slut och åter på bussen styrde vi kosan hemåt och mot den första arbetsveckan på mycket länge.

Jobbet är jättekul och jag har helt underbara kollegor som tar hand om mig på bästa sätt. Fast visst är det skönt med helg och idag har jag köpt ett dammsugarmunstycke och dyrt blev det, flera hundra kronor men tydligen så kunde man göra om i köket med det...här kommer bilder på det magiska dammsugarmunstycket, eller.....


  

Julgardinerna är borta, munstycket trollade fram en ny fin kappa och en duk.


  

Även häftiga limegröna servetter kunde det visst blåsa fram.


  

De snygga ljuslyktorna är en present från Linda, Mimmi och Joel - kolla så fint de passar in. Tack än en gång.


I morgon blir det bio, då ska vi trassla in oss i Mums-Mums bravader och eskapader, visserligen får vi bara njuta av hans röst, men vad tror du Linda, med lite fantasi så   .


Så får vi se när orken faller på igen, men till dess kan du ju läsa detta en gång till, det blev ju ganska långt.

 
 
Anna-Carin

Anna-Carin

12 februari 2011 22:42

Visst är det bra m film i bilen/bussen... ser att ni inte ens han lämna busstationen innan filmen började :-D
Ett sådant munstycke vill jag oxå ha....
Fast både gardin & duk påminner om det jag har i mitt kök :-)
Ha en fortsatt trevlig helg!

http://www.mukka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mamma

13 februari 2011 07:57

Så kul när ni var här. Fick dessutom utlopp för min leklust. M. o jag hade verkligen mysigt. Måste köpa mer teip. Kramar

 
Ingen bild

Erika

13 februari 2011 11:21

Ni verkar ha haft en härlig marknad! Kul med många bilder, och vad fint det blev i köket! Kanske en latte snart så man får höra lite hur det går på jobbet?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för ...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards