Alla inlägg den 29 december 2011

Av Lena - 29 december 2011 10:48

Jag gillar INTE Cesars metoder, alltså det han gör - stackel, elhalsband, elmattor, sparkar i revbenen, koppel bakom öronen osv osv men ibland SÄGER han faktiskt vettiga saker (sen kan man ju fundera varför han inte gör som han säger?). Cesar anser sig vara en andlig person, han går till en homeopat, han "pratar" med hundarna via energier och telepati (fast det säger han ju inte rakt ut). Och visst stämmer det, att hundar läser av dina "energier" eller helt enkelt ditt humör. Är jag lugn och avslappnad så blir hunden det eller är jag arg tar hunden åt sig eller går till försvar för att hjälpa dig beroende på situation.


Detta visade sig tydligt i går morse. Jag är en snäll maka som kliver upp klockan 6 på morgonen bara för att maken ska slippa ta ut Tyra. Jag hoppar i närmaste kläder tar hunden och famlar mig ut i mörkret och ber till högre makter att vi slipper hundmöten, älgar och andra störande element. Men i går ansåg visst Jösse Hare att han skulle inta sin frukost på samma ställe som Tyra brukar uträtta sina morgonbehov och han tänkte inte flytta på sig. Jag, trött, morgonstela leder och med lite dimmig syn kände "jag skiter i den där haren, vill Tyra dra efter den så får hon väl göra det". Resultatet blir att Tyra efter ett "hm" och ett fotkommando går lugnt och AVSLAPPNAT förbi haren, sätter sig och gör det hon ska, vi vänder och Tyra går lika lugnt och avslappnat förbi igen. Ja hon fick några extra kulor till frukost!


Senare på dagen skulle hon snabbt rastas, den mycket motsträvige dottern tvingades med hot om uteblivet lekland att följa med och då kan ni ju tänka mig hur mitt humör var. 10 meter före "harrestaurangen" gick radarn i gång och Tyra sökte, var på helspänd och hörde varken "hmmmanden" eller hot om indragen middag.



Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards