Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

Är jag saknad?

Av Lena - 10 maj 2010 12:24

Insåg att det var ett tag sedan sist, så därav en liten uppdatering av läget.


Febern släppte sitt grepp och syster med dotter kom på besök. Rundvandring i stadens parker på onsdagskvällen och frågan "hur långt släpper man egentligen i väg ett barn med ett mindre barn?" hängde i luften. Efter att storasyster känt igen sig insåg vi att det var visst inte så långt.


Torsdagen skulle vikas åt shopping, god lunch och hundkurs, ja ja två av tre är väl inte det sämsta MEN!!! (reklam är ju inte tillåtet men ris då?) Vad ni än gör, hur hungriga ni än är sätt inte er fot på restaurangen Pastabacken här i stan. Har aldrig någonsin blivit så illa bemött och behandlad - aldrig!!! Hur i hela friden Norrbottens Kurirens matpatrull kunde höja dem till skyarna fattar jag inte - men det kanske är skillnad hur man behandlar matskribenter och vanliga kunder, vad vet jag?

Däremot den trevliga killen på MAX i Boden ska ha alla våra komplimanger, trots att han har ett skitjobb, en skitlön och säkert vill göra något helt annat så behandlade han ALLA sina kunder som om de var viktigast  världen.


Jokkmokkresa sen och det var helt underbart, fint väder, god mat och trevliga människor, och så överraskningarna Indra och Ganster, hemmahörande hos vännen Petra. Visste inte vad jag skulle vänta mig men blev glatt överraskad och vore papilloner ca 10 kg tyngre kanske jag skulle kunna överväga det.


Nu hemma igen med krasslig dotter och vardag...men ganska skönt.

 
 
Ingen bild

mamma

11 maj 2010 07:34

ja gumman, det är bra att du vet dina plikter. Att underhålla oss! Karm

 
Petra

Petra

11 maj 2010 21:00

Kan ju hälsa att Indra och Gangster charmar dom flesta "anti småhundar människor" här är det inget gläfsande utan bara rara små fyrbenta vänner :)

Och jag VET att nästa gång är det verkligen min tur.....

Kram
Petra & Co

http://picantes.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för ...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards