Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Jag hade en bok

Av Lena - 13 maj 2010 19:03

som heter "Kvinnor som tänker för mycket", köpte den för att förhoppningsvis sluta tänka (läs oroa mig). Dock halvvägs in i boken ansåg att det enda den gjort var att ge mig ytterligare saker att oroa mig för.


För jag oroar mig för allt, ja visst alla oroar sig för sina barns framtid, kanske för sin egen och några kanske oroar sig för mördare och andra banditer. Men jag oroar mig för ALLT!!! Om de är soligt i morgon, kommer dottern svettas då? Om det regnar i morgon, då kanske hon fryser? Om jag tar den röda tröjan kanske jag hellre ville ha den blå.  Åker jag buss - ja men då kanske jag kliver av vid fel hållplats om jag kommer i tid till bussen (har aldrig missat en buss i hela mitt liv, ibland kan jag ta den som går före den planerade). Kommer jag hinna klar uppsatsen, får jag jobbet och om jag får jobbet hatar min dotter mig för att hon måste vara en vecka på sommarfritids, om jag inte får jobbet hatar hon mig för att hon får vara hemma? Kommer Tyra att uppföra sig på morgonpromenaden nästa måndag..... så där fortsätter det hela tiden...


Och så undrar man varför jag lider av migrän!


Men syster och jag diskuterade detta förra helgen och vi är nog ganska lika - hon har till och med blivit erbjuden ett tidigare flygplan.


Har vi ärvt det eller är det helt enkelt kvinnligt? Ja när till och med någon har skrivit en bok om det.

 
 
Ingen bild

Storasyster

13 maj 2010 19:28

Ja, jag helt säker på att det beror på miljön fast jag inte kan sätta fingret på det. Vi är ganska lika alla tre syskon i detta fallet, fast vi "tjejer" tänker väl lite extra om allt som kan hända....

 
Ingen bild

mamma

14 maj 2010 09:03

miljön!! jag känner mej ganska träffad. En gång i tiden hade jag 3 att oroa mej för. Idag har jag hur många som helst. Så flickor, lämna oroandet till mej, jag är van. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för ...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards