Alla inlägg under maj 2010

Av Lena - 4 maj 2010 07:05

I dag ska jag få något vettigt gjort i alla fall.


Förkylningen är lite bättre och huvudet känns inte riktigt lika bomullsfyllt som igår. Planen är att jag ska utforma en enkät, göra ett biblioteksbesök samt försöka hitta lite mer material till teoridelen av uppsatsen.


I kväll är det hundkurs och tack o lov ska vi ha teori så jag slipper stå ute. Jag har förberett med en Power Point-presentation och hoppas att den ska medföra till att kursdeltagarna hänger med bättre i allt mitt pladder.


Trist blogginlägg idag, jag vet - men nu vet ni vad jag gör i alla fall.

Av Lena - 3 maj 2010 09:38

Jag är förkyld, mycket förkyld så nej just nu läser jag inga vetenskapliga artiklar, men jag ska snart... om en stund ska bara snyta mig först.

Lite helgrapportering:

Dotterns helg har varit fullproppad, kompis hela lördagen och flickorna lekte hela tiden utan att jag behövde rycka in en enda gång, en ständig ström av småflicksfnitter hördes från dotterns rum - då njuter man som mamma. Söndagen bestod av simskola och sedan helgens, ja kanske veckans höjdpunkt - träffa kusin Edit från Stockholm. Tyvärr hindrade min förkylning mig att träffa Edit, hennes mamma och hennes lillasyster men Dottern rapporterade att Rut var lika liten, Edit var större, Faster mådde bra och de hade haft JÄTTEKUL!!! och frånvaron av majbrasa på Valborg spelade inte så stor roll när Janne eldade en stor hög med granris.


Själv har jag haft tid att fundera, över hundägande, hundsport och hunduppfödande och nej jag tänker inte gå in på detta men ååå vad jag är glad att jag kan stå utanför och iaktta ibland.


Annars händer inte så mycket, vi styr kosan mot nordligare breddgrader på torsdag, jag och dottern... bara vi är friska.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards