Alla inlägg under juni 2010

Av Lena - 4 juni 2010 06:58

ett inlägg om fusk, bedrägerier och utnyttjande av andras tillgångar men nä vad trist. När regnet dragit bort och solen återvänt så vill jag vara positiv och glädjas åt allt kul runt omkring mig istället.


Vännerna har äntligen fått rätt, i en sak i alla fall. En liten spark tillbaka till det svenska rättsystemet, eller kanske till "storebror" som har svårt att se nedanför sina höga hästar trots att "han" ska representera sina medlemmar.


Om en vecka ska vi  gå på dotterns allra första skolavslutning, det är spännande värre. Och sen är det sommarlov. Hennes första år i skolan har varit fantastiskt. Hon har lärt sig så mycket och vi är mer än nöjd med valet av skola.


Vi bor på världens bästa ställe, här trivs vi så bra, mår så bra man kan bara undra varför det tog så lång tid innan vi tog det här steget.


Jag har världens bästa familj, inget är omöjligt och de ställer alltid upp. Ett särskilt stort tack till Laila och Bertil för transporterna på lördag. Och tack Anna för hjälpen med mina ansökningar - dina åsikter är guld värda.

Det är bara så synd att ni alla bor så långt borta.


Nä nu är det dags att göra frukost och sen följa dottern till veckans sista dag i skolan - sen är det bara en vecka kvar! Vart tog det här året vägen.


Jo just det, nu har jag gjort mina tre år som universitetsstuderande. Två tentor väntar i höst och så ska C-uppsatsen in om en vecka. Men annars så.....

Av Lena - 3 juni 2010 09:12

Jag söker jobb, som ni säkert förstått. Jag har inga större krav, jag vill ha ett jobb som motsvarar min erfarenhet och utbildning, i alla fall delar av det. Jag vill ha en skälig lön, hemskt gärna trevliga arbetskamrater och helst endast under veckorna men allt är möjligt. Enda kravet är väl att det ska vara fysiskt möjligt för mig och mina knän.


Och ja det finns jobb att söka, några i alla fall och då ska det personliga brevet skrivas och hur ska det skrivas för att man ska stå sig i konkurrensen. För konkurrens är det, det senaste "tack men nej tack" kom efter då man intervjuat 120 personer till 20 platser, då kan man ju bara tänka sig hur många ansökningar som kommmit in - och detta till ett två månaders vick.


Det är inte lätt att skriva ett personligt brev, att lyfta fram sig själv, vara lagom kaxig (det där måste vara svenskarnas försök att vara internationella, vi ska vara kaxiga men bara lagom). Visa att man vill ha jobbet utan att vara för påstridig. Visa att man är rätt person för jobbet och att det är just mig de ska välja framför 500 andra personer.


Nä det är inte lätt, räcker det inte med att JAG VILL JOBBA, jag kommer att göra mitt absolut bästa, och så är jag ganska trevlig också?


Tydligen inte, så mina största funderingar just nu är vem är jag, vad vill jag och vad kan jag?

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards