Alla inlägg den 12 november 2010

Av Lena - 12 november 2010 12:12

Ja det har tjatats från familjehåll om att bloggen borde uppdateras. Och ja jag har saker att blogga om men då jag inser att dessa kontroversiella ämnena bara skulle reta upp en hel del folk och ändå inte bidra till någon förändring så får just de vara. Även om jag har mina funderingar runt kläder till hundar och ansvar över hundträning av suspekt art.


Nä då får jag blogga om andra saker en rolig till exempel:

Vår (hm inte riktigt men vi har ju fått låna henne ibland) lilla Siri har blivit mamma till två små mops-korvar - de går att beskåda på www.nordanvindens.com och de finns såklart hemma hos Siris matte och husse på Kennel Nordanvinden.

Men som extra-matte är jag ju stolt som en tupp över hur duktig Siri är då hon sköter om sina små, vilka tydligen var ganska stora enligt mopsvalpsmått.

  



Pappa till valparna är allas vår saknade Einar, ja han var ju också Håkan och Annalenas men vi är många som saknar och sörjer honom, då han pga skada fick sluta sitt liv alldeles för tidigt. Vi förstår att tomrummet i Mörön är stort.


Förutom mopsnyheter så kan jag meddela att livet går vidare på "fina gatan i stan" jobb letas och nya vägar hittas, röda forden har beslutat att vi ska slippa pumpa in pengar till verkstaden och verkar fungera alldeles utmärkt (peppar peppar...) På måndag tar vi "ledigt" och åker till farmor för en heldag, äntligen!!!


Tyra-Myra tränas i att vara en lugn trevlig familjehund och ja jag kan nog inte påstå att den träningen är särskilt framgångsrik utan det är några rejäla pass i veckan som gäller för den hunden. Rapport på måndag hoppas jag (alltså bruksgrenen).


Dottern som numer är 7 år och riktigt vuxen har ett kalas kvar innan hon firats färdigt. Nästa år blir det nog lite deflation i firande. 3 dagar är kanske att ta i även för den mest partysugna mamma.  


I dag går ett flyttlass så nu väntar vi på inflyttningsmiddag... bara så där en liten vink   

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards