Alla inlägg den 19 november 2010

Av Lena - 19 november 2010 11:14

Nu är det fredag IGEN, och NEJ!!! jag tänker inte falla för kraven på ett fläckfritt fredagshem och fredagsmiddag, fredagsmys och fredagsfilm. Nej jag ska bara ta bort de värsta fläckarna (Tyra löper så fläckar är det) och somna till Dobidoo efter att jag ätit havregrynsgröt med lingonsylt.


I övrigt så har tapeter valts till kök, vardagsrum och hall. Känns skönt. Nu ska bara dottern välja så ska vi beställa tapetseringen och invänta hantverkare.


Att välja var ingen lek för jag är inte den som byter tapeter varje år, inte ens vartannat. Så det är bäst att veta vad man vill ha. Ska vårt hem vara modernt och minimalistiskt, 50-tals inspirerat, lantligt eller Shabby Chic? Finns så mycket att välja på och i slutändan brukar det ändå bli en blandning av allt.


Är en obotlig fönstertittare, älskar att promenera runt och se hur folk pyntar sina fönster och föreställa mig hur det ser ut längre in i rummet, och ofta ser det så otroligt mysigt ut även om de har lampor och gardiner som jag aldrig för mitt liv kan tänka mig i mitt hem.


För egentligen vad är fult? Jag skulle inte inreda mitt hem med volanggardiner, carpatimöbler och engelska soffor, inte heller rama in broderier med ordspråk och hänga på väggarna eller ha svulstiga guldramar om släktfotografierna. Men skulle jag komma in i ett modernt, skandinaviskt inrett hem som beboddes av ett äldre par skulle det kännas lite fel.


Sen att jag vill ha det avskalat beror nog mer på att det ska vara lättstädat och inte att det är det snyggaste valet. Nä ett fint hem är ett hem där man känner sig välkommen och bekväm. Om det då är stökigt eller städat, modern eller "ute" har ingen betydelse alls. Det är människorna som bor i hemmet som är avgörande om det är "fint" eller ej.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards