Direktlänk till inlägg 7 april 2011

aldrig aldrig aldrig

Av Lena - 7 april 2011 21:20

  kan det bara flyta på.

Oron för än det ena och än det andra hänger ständigt över en. Just nu är vissa saker väldigt bra men jag kommer på mig själv att hålla andan och inte riktigt våga tro och hoppas fast jag mer än allt annat i världen vill. Jag vill tro att NU vänder det, nu blir det bra... i alla fall bättre....


Sen kommer ju sällan en olycka ensam utan allt h-vete ska ju hopa sig samtidigt. Idagslägen vet jag inte vad jag göra om 20 dagar - jobb eller inte och även fast backupp-planen är klar så finns oron där, jag fixar inte att gå hemma igen (och nu vet jag en som myndigt kommer att meddela att det ska jag minsann inte göra för hon vet en lång kölista som bara väntar på mig).


Och så dottern, eller hennes skola. Inte ens bästa skolan i stan är felfri och kanske inte alltid tänker till - nu ska de få byta lärare. Inte bra, och sämre var det att läraren meddelade barnen före föräldrarna fick veta något. Sen att jag hade ett långt samtal med läraren om dotterns oro för andra saker och hon kunde inte förvarna om detta gjorde mig inte det minsta muntrare.


Tack maken för att du står ut, för att du kommer med tröst fast jag vet att jag är inte ensam om att må skit. Tack storasyster som kastar sig på telefonen, tack @ för att du får mig att släppa tankar och tack mamma bara för att du finns och jag vet precis vad du tänker skriva i kommentarerna.


Sen hoppas jag att min kollega som chockades svårt över min ramsa idag på jobbet har hämtat sig

 
 
Anna-Carin

Anna-Carin

7 april 2011 21:48

Men nu är det snart dax för en date märker jag, aldeles för längesedan.
Kram

http://www.mukka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mamma

8 april 2011 07:18

och dags för ett telsamtal tror jag. kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för ...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards