Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Lena - 1 maj 2011 07:42

Åh jag skulle så gärna vilja vara den där superkvinnan, i alltid perfekt sittande kläder, snygg i håret och så där lagom sminkad så man ser pigg och fräsch ut. Ha ett barn som är rent, välkammad och med fina barnkläder som ger henne rörlighet och värme (eller svalka på sommardagen).

Skulle vilja vara outtröttlig och ha ett skinande rent hem, göra karriär och utöva mitt fritidsintresse fullt ut. Varför inte ha en kolonilott där jag odlar mina egna grönsaker, fina snittblommor och örter. Ett eget företag skulle inte sitta helt fel heller.


Och jag borde väl hinna, jag som enligt en viss vän är uppe alldeles för tidigt på morgnarna vardag som helg...


Men vad gör jag...jo jag stiger upp och tar ut Tyra och ger sedan henne mat, idag har jag även slagit i gång två tvättmaskiner så långt är det ok men sen...


Då fastnar jag i den där förb datorn, läser bloggar, tidningar, kollar FB och bloggar lite själv... Under den här timmen hade jag kunnat städa toaletten, vika tvätten från förra tvättstugetiden och bokföra mint 10 verifikat. Varför gör jag inte det? Nä för den här timmen är det viktigaste av alla "måsten" och önskningar... det är min tid - bara min och jag njuter av den.


Så jag hoppas att ni också har suttit skönt, haft något gott att dricka (jag drack polkagristhe) och haft just er egen tid då ni läst detta.


Sen har jag kommit på fler planer som ger ännu mer egen tid, inte så mycket men 4 timmar i månaden och i de planerna insåg jag att det finns två personer jag saknar i mitt liv...dags att försöka få in dem i det igen, men nu är det ju barmark och då bruker de ju tina upp... hoppas de gör de i år också.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards