Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Lena - 17 augusti 2011 15:52

Vänninan skriver om dåligt samvete och trots att hon under telefonsamtal lovar dyrt och heligt att det inte är mig hon syftar på så gnager det ju lite extra - läs här!

Så då måste jag ju bara träna lite extra med Tyra och det är ju bäst att visa det här på bloggen för gör man inte det då tränar man inte sin hund, eller hur det nu var?


Nu var det ju så himla synd att det ösregnar, nog för att Tyra uppskattar ett underbart hällregn, lite drivis och snöstorm men inte hennes matte. Hade det nu inte regnat hade jag ju självklart lagt ett 3 kilometer långt spår och under liggtiden på 3 timmar hade jag gjort uppletande samt ett rejält lydnadspass och hunnit med en joggingrunda men nu regnar det ju.  


Så jag tänkte lära Tyra en sak som många hundar kan, alla utom de hundar jag haft (och har) - jag har nämligen totalvägrat lära mina hundar det och VARNAT alla kursdeltagare som har minsta lilla tävlingsambition för att lära sina hundar det. Nämligen "vacker tass" - för vem vill ha en vinkande hund vid vartenda sättande?*


men Tyras tävlingskarriär är nog över, och skulle vi nu tävla så får hon väl vinka om hon vill. Så nu ska vi lära oss att räcka vacker tass.


Rapporter kommer löpande.....


*Jo jag vet, hundar ska kunna olika kommandon och att diskriminering är något jag gärna tar upp på mina kurser men.....

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards