Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Lena - 29 augusti 2011 14:20

Har väl aldrig påstått att jag har särskilt mycket gemensamt med Thomas och Simon men piffing är kul och kan höja en städdag. Idag var det dags för köket vilket gav upphov till grubblerier. Skulle det bli ljust och romantiskt eller mörkt och vintermysigt. En omröstning på Facebook och arbetets gång fick bestämma och så här gick det till:


  Utgångsläget var väl inte det roligaste, men då hyllor och fönster var tomma och citrondoften från den rengjorda micron fräsch så var det ju inte annat än att fortsätta.


   Nu är hyllan och fönstret nästan klart, gardinfunderingar pågår. Ska jag cykla iväg för att hitta ljusa gardiner eller återanvända gamla auberginefärgade?


  Slöheten och snålheten samt mina vänners åsikter fick bestämma - så här blev det färdiga gardinresultatet.


  Ljus krävde storasyster, kan komma att bytas ut mot blockljus - jag får se...


  Även övriga köket måste ju få sig en omgång.


  Med risk att låta som Maria M när hon beskriver bilder i sin blogg... Här är den oumbärliga kaffemaskinen och min nya köksklocka som var hur häftig som helst - till jag skulle torka av den.


  Avslutar med en bild in mot sovrummet.


Ja då vet ni vad jag gjort idag.  

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards