Alla inlägg den 28 december 2012

Av Lena - 28 december 2012 20:00

Ja inte blir det roligt, och inga bilder har jag inte heller men långt kan jag lova (om inte datorn hänger sig och jag skiter i allt).


Dagen före julafton inleddes julen. Då åkte vi till svärmor med klapparna som vi inte skulle köpa (vilket vi inte heller gjorde, det var barnen jag lovar). Med oss hade vi också en himmelsk pepparkakscheescake som maken slängde i hop kvällen innan. Kallt som attan så maken offrade sig att låta hundarna rusa som tok - tro inte att de går med på att hoppa över det oavsett väderlek, kommer man till farmor ska man få rusa som tok. Tyra fick sen på sig sitt varmaste täcke, lägga sig på den mest isolerande fällen och få vila i den trygga och uppvärmda bilen. Konfrontationer med hushunden Molly vill Tyra (och Molly) helst slippa. Molly som för övrigt fyllde 10 år den dagen. Peppe som är helt övertygad om att INGEN kan tycka illa om honom fick följa med in i det varma och som vanligt trivsamma köket.


Vi fikade, öppnade julklappar (farmor hade också julklappar som hon inte skulle köpa), jag fick en kompis till Sixten. Sixten är min hustomte som jag fick förra julen, han är så fin så han står framme och vakar över oss året om. Nu står Gösta bredvid och hjälper till. En bok fick jag också, den tänkte jag hålla på länge - har  väl kanske tre kapitel kvar  .


En sväng in till Mormor Arla (makens, och alla andras mormor) med lite nybakat och den årliga chokladasken.


Sen hem med en allt mer hängig dotter och på julaftonsmorgon hade vi kunnat koka gröt på hennes panna.

Julaftonen tillbringade hon mest under ett täcke i soffan tittandes på film. Kalle Anka, Julmat och Klappar orkade hon med i alla fall.


Juldagen var tänkt till ytterligare utfärder men tyvärr var dottern fortfarande mer liggande än på benen så det var bara att avboka och ha ytterligare en "göra ingenting dag". Så jag ägnade dagen till att vila upp mig inför:


MELLANDAGSREAN


När jag fyllde år fick jag bidrag till mitt eget välbefinnande från familjen och vad är då bättre än en ny garderob, mest med tanke på att den befintliga har en snittålder på 10 år. Jag laddade med pengar och avssa armbågar och gav mig ut i trängseln med två mål: Inte stressa upp mig och handla kläder till MIG.


Kom nästan helt i mål, förutom ett fatalt jeansmisstag (som kanske gläder systerdottern) och en mysdress till dottern. Men efter två och en halv timme hade jag fler påsar än en rutinerad Holywoodfru på Rodeo Drive.


I går var det arbetsdag, jag hade en rad aktiviteter och fick några hundar med ägare på besök. En mycket trevlig arbetsdag. Idag har jag tagit det lugnt, varit med dottern till en kompis vilket slutade med att jag hamnade i  deras kök med en kopp kaffe, trevlig sällskap och blev sittandes till lekstunden var över.


Så nu är snabb? resumén  över julen över. Nu ska kvällen ägnas åt "På Spåret", en film och att tänka över mitt nyårslöfte som ska nedtecknas i morgon.


Ha en skön frdagskväll.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards