Alla inlägg den 6 november 2008

Av Lena - 6 november 2008 07:38

Fick tidningen brukshunden i förrgår, men först i går fick jag tid att läsa i den. I det här numret var tävlingskalendern med. Det var allt som behövdes för att åter få träningslust. Möjliga tävlingar under 2009 prickades in, och det blev många. Nu kommer vi knappast att tävla så mycket, det ska finnas tid till allt också. Men visst är det kul med en helt ny tävlingssäsong framför sig, hur ska det gå? Hur långt kommer vi..... Jag ska tävla lydnad och målet är LP II och LP III, tänkte först nöja mig med ett första pris per klass men vaför det? Bättre att vara säker på att det sitter ordentligt och det är en möjlighet att suga länge på karamellen.


Maken kommer att tävla sök, något som känns mycket spännande, särskilt för mig som bara kan stå bredvid och titta på. Det ska bli kul att följa husse och Tyras samt Leif och Lillis framgångar i sökskogen. Vem vet, kanske även Jenny och Troja tar sig till en söktävling nästa år.


Sen kunde jag inte låta bli att snegla på rapporttävlingarna också, det är ju så kul. Vem vet kanske vi lägger in en sådan mellan allt annat, det beror helt på träningstillfällena och hur det fungerar med barnvakt.


Men allt detta gjorde i alla fall att Tyra fick en aktiv dag i går. Först lydnadsträning, rutan, ingångar och position vid "helt om" stod på schemat (som tyvärr bara finns i mitt huvud), det gick över förväntan men lite väl mycket koncentrationsbrist på rutan. Sen ringde Einar (ja det står så på telefonen) och undrade om vi ville följa med ut i skogen, självklart gjorde vi det, en skön promenad med tillhörande balansövningar är ju aldrig fel. Efter middagen blev det lite träning på hallgolvet, har blivit utmanad av A-L, så nu tränas freestyle-moment, och det går väl så där :o) och sen var det ju inte bara jag som skulle ha mitt utan Tyra fick ta med husse ut och springa.


Sen var Tyra trött.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards