Alla inlägg den 8 november 2008

Av Lena - 8 november 2008 13:07

I regn och rusk, halka och driv-is (ja nästan) begav vi oss ut. Vallade ruta och la upp dagens planer. Först ut var Lillis med husse Leif, Lillis som lidit av galopperande hormoner fick finna sig i att vi backade lite i hans träning och la jättemycket dragning mot figgen. Det var precis rätt metod, Lillis hade bara en sak i skallen - RULLEN TILL HUSSE, trots att han i sin iver sprang rakt in i en gren och tappade rullen gav han inte upp för det. Sen var det snygga och snabba påvisningar - snyggt jobbat!!!


Troja, lär hennes matte rapportera om i sin blogg www.solidreds.se men jag kan tillägga att där går det också framåt, och med stora steg. Kul!!! Nu ska vi bara ta oss tid och träna lite markeringar i veckan.


Sen var det Tyras tur, denna gång var jag första figgen, och hon blir alltid lika ställd av att hitta matte i skogen, hon tog rullen direkt men gav mig sen en liten puff med nosen för att säga "men du matte kom med mig" innan hon drog i väg mot husse igen. Tyra har verkligen fått fart på påvisningarna, nu är det kul att springa ut och kampa och få godis. Nästa skick på Leif var klockrent och sedan var det dags för "tom-skicket", nu fick Tyra vittring på Leif som flyttat sig upp i motsatta rutan och ville dit direkt, men efter en lätt korrigering av husse stack hon ut i den tomma rutan gjorde att bra avsök och kom sedan tillbaka, det syntes att hon hade koll på att det inte fanns någon där. Skickades till Leif och höll på att skrämma ihjäl honom. Han väntade sig Tyra framifrån men hon hade gått ner bakom honom och kom upp bakom ryggen, högg rullen och stack - helt ljudlöst. Snygg påvisning igen.


Så det var tre nöjda hundar och fyra (ja jag var också nöjd) ägare/förare som återvände hem. Nästa gång blir på samma ställe men sen är det dags att byta ruta, hundarna går lite väl på minnesbilder.

Av Lena - 8 november 2008 09:30

Nu har jag bestämt mig, ras, kön, kennel och parning och till och med namn. Mer avslöjar jag inte då detta inte är aktuellt förrän någon gång till sommaren. Så nu är det bara hoppas att det blir av och att det blir valpar och att det blir en valp till mig.


Fram till dess ska all krut läggas på Tyra-Myra, i dag blir det sök med husse, vi ska för första gången testa ett tom-skick, jag rapporterar senare hur det går, men upplägget är

träff

träff

tomt

träff


Hoppas det funkar, men jag tror det, hon är ju inte riktigt den som går ned sig av "motgångar" snarare tvärtom, det sporrar henne att arbeta vidare. I morgon är det tillfälle två på kursen, då ska jag gå igenom inlärning och inkallning med mina kursdeltagare, ja förutom att förhöra läxa och repetera (eller rättare sagt ta tidigare moment ett steg vidare).


Idag är snygg-einar i boden och visar upp sig, vi håller tummarna, men vet inte riktigt för vad... hans matte verkade inte allt för överförtjust över en hel dag i toto-hallen, så vi hoppas väl på en snabb bedömning med bra resultat för vår idol EINAR!!!.


Och i väntan på den nya så kommer här en bild på den vackraste som någonsin funnits.


Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards