Alla inlägg den 17 november 2008

Av Lena - 17 november 2008 20:32
Följ min blogg med bloglovin

Idag fortsatte vårt exprimenterande med Tyras kapacitet. Jag vallade en uppletande-ruta, eller rättare sagt, jag gick bara runt kanterna på rutan och kastade in föremålen så de låg på rad i mitten.


Tyra fick vänta inne så när jag hämtade henne var hon taggad till tusen, då började jag att värma upp med lite lydnad, lite positioner och inkallande med ställande, lite ställande och läggande under gång. Hon går ju så perfekt nu så jag önskar att det hade varit någon tävling till helgen och att hon inte löpt förstått.


Sen gick vi till rutan, Tyra mycket förväntansfull. Säppte henne - var noga med att rikta henne rakt ut. Och visst sprang hon rakt, hela vägen ut - hittade "spåret" och spårade klockren rutan runt. Jag kanske gjorde något galet men jag känner att Tyra lär sig bäst av egna misstag så hon fick själv komma på att det var helt onödigt att springa runt. det tog sin stund men sen kom hon på att hon kanske skulle söka på andra ställen och då gick det fort, sen var den trasiga bollen, den lilla handsken och medicinburken i min ficka igen. Tyra blev nöjd och jag stolt.


Se vad vi hittar på i morgon... stackars Tyra eller......


Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards