Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Effektiv

Av Lena - 29 november 2010 14:34

Idag har jag varit så effektiv så jag är riktigt stolt över mig själv. Men visst det finns fortfarande massor att göra men det tar vi en annan dag. Och om nu någon från a-kassa eller arbetsförmedling skulle läsa detta JA jag har även sökt ett antal jobb.


Ska fira min effektivitet med en välbehövlig (fysiskt och psykiskt) träningsstund i kväll.


Har sparat 1000 kr/år genom att se över försäkringarna bland annat och är inte bara det värt att fira så vet jag inte.


I går blev det lussekatter i massor, nu återstår anisbröd och knäck, vilket storasyster även beställt efter som vår mor tydligen inte litar på henne när det gäller den uppgiften. Sen är frågan om mamma inte vill skura kök eller om det är den äldre dotterns hälsa som går före den yngres   .


Förutom ovanstående så blir mjukkakan de enda julbaket jag tänker ge mig på i år. Allt fikabröd får ju ändå slängas i mars då det fryst sönder. Maken har visst en plan som inleddes i går genom russin, socker och vatten i en burk på ett varmt ställe - snart kommer grannarna anmäla oss för hembränning pga alla olika jäsningar som pyser och har sig i vårt hem. Men gott bröd blir det.


Precis nu, när jag skrivit klart det jag tänkte skriva kom jag på ett betydligt roligare sätt att få fram det, men ska inte skämma bort er med genomtänkta fyndiga bloggar så det får bli så här trist idag.


/Lena

 
 
Ingen bild

mamma

30 november 2010 05:55

ingen kommentar

 
Busan

Busan

4 december 2010 11:13

Nä nu blir hon arg min matte....Att inte myndigheter ska fatta att dygnet består av 24 timmar och att man faktiskt hinner göra mycket OCH även söka jobb under dessa timmar och att man måste redovisa all sin tid. Fy vilket samhälle vi lever i....Nä Lena hoppas att du kan fortsätta njuta av dina dagar och känna att du gör din plikt ändå. Ha det gott!

http://lagotto.hepp.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för ...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards