Alla inlägg under december 2011

Av Lena - 9 december 2011 23:45

(och nu ber jag inte om ursäkt längre)


Denna blid är av mig förut visad

På vår vackra Tyra-Myra

Men nu den är både hyllad och prisad

Här hemma vi dansar runt i segeryra


Husse han vann första pris

så nu jag kanske kan hoppas på

förutom på bordet en julegris

under granen en klapp eller två


  


Av Lena - 8 december 2011 23:45

Baka baka liten kaka

oj som vi slet

koka knäck och anisbröd baka

men med sällskap går det bättre ni vet


aniset borta var från bockarna

men vad gör dé

för sen på med rockarna

och trevligt julpyssel på NLV


Tack fina Bella för dagen

vad trevligt att ha dig här

hoppas knäcken landade väl i magen

det är så mysigt att umgås med såväl kär som när


  



Av Lena - 7 december 2011 23:45

Min lilla tös, så ljuvlig och rar

i sin snygga vita karatedräkt

på träningen som hon på största allvar tar

fram till lekstunden då det blir fart och fläkt


Ja jag vet, ingen "lucka" igår

så i dag jag fuskar lite grann

det tycker jag att jag får

för då kommer det i kväll ännu en minsann


  

Av Lena - 6 december 2011 13:59

Idag jag och Tyra en promenad tagit

ut i vackert vinterväder

inga vurpor jag har slagit

vilket gläder båd matte och galen schäfer


Efter lunch och värmande latte

det var dags att börja fundera

ja inte för Tyra utan bara för matte

kostnader dra i från och intäkter addera


ska inte just nu göra mera

känner mig ganska glad och nöjd

men snälla ni får gärna här kommentera

så kanske denna "kalender" når ännu en höjd


 




Av Lena - 5 december 2011 20:53

Madde och Viktor kom och hälsa på
Jag blev glad och Tyra likaså

The hälldes upp och kakor lades på fat

och snart fylldes köket med en massa prat


och när de sen åkte hem mot byn igen

fanns denna kvar att vila ögonen (på)

Tack snälla Madde, kom snart tillbaka

Kanske på faten det finns något nytt att smaka


 


Av Lena - 4 december 2011 16:58

Hipp hipp hurrra, idag är det min födelsedag
och käre maken kom med ett förslag

"en pizza till dig jag baka kan"

är han inte för gullig, min vackre man?


Kycklinglever, mozzarella han lägger på
lite rött i glaset jag häller på
så får vi en god och trevlig kväll
och från frun kommer inte det minsta gnäll


 

Av Lena - 3 december 2011 12:08

Under Julen utvilad man ska va

mamma sovmorgon tänkte sig ta

allt gick bra och mamman sov

men klockan åtta var det slut, då var det dags för Tyra att hålla hov


 

Av Lena - 2 december 2011 08:44

Trots juleljus och julefrid,
finns ingen tid att vila.

detta är den stora tid
där mamma med trasan ila.


 

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards