Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Lena - 22 februari 2012 08:24

Har varit en underlig vinter. Först en regnig höst som var lååååååång. Aldrig blev det vinter, aldrig kom snön. Men sen kom snön - allt eller inget kan man säga och nu kom ALLT!!! OCh sen blev det kallt, fast jämförelsevis med förra vinterna var kylan som en liten vindpust - fast var den tvungen att komma precis under marknaden? Eller jo, klart den var - det är ju kallt på marknaden, mycket korkat av mig att ens ifrågasätta det. Och så lite mer snö och en massa vind.

Men nu  och normala temperaturer. Det är så underbart så man nästan glömmer den regniga hösten, den snöiga inledningen av vintern, kylan, blåsten...ja ja bara nästan.


Nu vill jag välkomna den stundande våren med en piasavakvast och ett vädringsställ - det är nämligen årets första investeringar som ska göras till balkongen, sen ska jag ut på utemöbeljakt, vitt har jag äntligen bestämt mig att det ska vara. I år ska jag nöja mig med lite blommor, som ska inhandlas i form av färdiga plantor. Det får räcka.


 Men i och för sig är det ju bra med kryddor, tomater är kul och squash växte ju helt otroligt bra och det är ju ganska kul att driva upp plantorna själv......undra om fröerna har kommit till butikerna än?


Men i väntan på ännu mer vår och ännu mer värme så har jag helt andra saker för mig, men det tar vi en annan gång.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards