Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Lena - 9 maj 2012 10:14

I går var jag på en inspirerande föreläsning som i det stora hela gick ut på att "det enda du kan förändra är dig själv". Och det är ju sant, och vill man ha till en förändring måste man nog börja hos sig själv. Facit på det har jag, ingen "gav" mig ett jobb, ingen "löste mina problem" och lottovinsten är nog ganska långt borta.

På tal om lottovinster, läste att det gjorts en undersökning bland unga människor där de tillfrågades om bästa sättet att bli rik på, majoriteten trodde på lottovinst eller liknande....skrämmande, man sitter på sin ända och väntar att allt ska ramla i knät på en och jag lovar det kommer inte att hända. De få som nu vinner på lotto har åtminstone spelat   .


Och även om allt vi fick höra igår var rena självklarheter så är det precis det där vi glömmer bort. Hur ofta klagar man inte på dålig stämning på arbetsplatsen, dåliga chefer med bristande förmåga att lösa problem osv... men vad har man gjort själv? Vill man ha det bra så får man ta och fixa det själv!


Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards