Alla inlägg den 23 november 2011

Av Lena - 23 november 2011 10:58

Ja då var jag på benen igen och idag ska jag leva lite "citylife" i sann Hollywoodfrustil.

Morgonen började med att jag vaknade i vårt svala sovrum under det varma lyxiga duntäcket och satte ner mina välpedikyrerade fötter på den vita fluffiga heltäckningsmattan och gick till badrummet där maken (eller var det städerskan) hade hällt upp ett härligt bad med väldoftande oljor och tänt minst 70 olika blockljus...


eller det kanske var så här:

Jag vaknade hastigt av att makens ilskna telefonväckning satte i gång, startade morgonen med ett JÄVLAR JÄÄÄÄVLAR.... idag ska ju dottern börja tidigare...jo dottern förresten som legat och trängts med mig sedan klockan 3 i natt så gissa hur gott jag sovit, snubblar in i kläderna för att snabbt ta ut hunden. Vinglar omkring i den närliggande parken och jag kan ju bara tänka mig vad grannarna tror... Sen hem och en snabb dusch i badrummet som borde städas, tre tag i toastolen samtidigt som jag borstar tänderna, hoppas bara jag hade rätt borste på rätt ställe? Dottern vaknar och vill INTE gå på konstklubb, jaha då fick vi en tiimme tillgodo.


Sen skjutsas dottern till skolan av vår privatchaufför medan jag besöker gymmet där min PT tar emot och kör ett hårt och kroppsformande pass som avslutas med en champangesmoothie och lite skvaller med mina inte riktigt lika flärdfulla hollywoodväninnor.


Njaaaaa jag och dottern traskar i slasket till skolan och jag hem igen för att dammsuga, skura sopbehållare och göra den vanliga dagsplockningen - ja det är väl också träning. Men visst lyxar jag till det, med en latte och ett telefonsamtal med mamma.


Nu ska jag gå ner på stan, klart jag går - vill ju visa upp min nya fina Chaneljacka. Där ska det lunchas och shoppas i en exklusiv butik. Så där exklusiv att den ligger på en undangömd bakgata.


Eller så blir det min billiga vinterjacka köpt på REA på Team Sportia och shoppingen, ja visst är det en exklusiv butik - finns bara en i hela stan... jag ska köpa bark och levande maskar till ödlan.


Men lite spännande är väl ändå mitt liv?

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards