Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Snart är det över

Av Lena - 13 februari 2012 14:39

förtroendeuppdraget i föreningen. Och trots att det ska bli skönt och att jag länge velat bli av med det så känns det lite vemodigt. För hur man än ser det så är det en plats där människor med samma intresse samlas och att inte vara en del i det längre känns trist.... men det kommer nya saker och de ska bli kul.


Fast just nu velar jag hit och dit, jobb/företag eller båda. Vissa saker är bestämda och det känns skönt. Tappar inte helt hunderiet men hur det bli övrig tid vet jag inte riktigt men en vettig plan börjar faktiskt ta sin form i mitt huvud. Ska bli spännande att se hur det slutar, det är ju så mycket jag vill göra.


Sen har jag kanske hittat en ny hobby... ska inhandla lite grejer så kanske ni kan få se lite alster här i bloggen sen. Så nu sätter jag mitt hopp till släkt och vänner att bebisar fortfarande kommer att födas i min närhet så jag har någon att förära dessa alster om de blir bra och om de som jag misstänker blir väldigt många - och var inte rädd, det är inte undulatungar - de ska systerdottern få   hon vill så gärna ha ett gäng, de sa hon till mig minsann och tro inget annat   


Utöver ovanstående så är jag mest förkyld och går omkring med bomull i huvudet, lock för örat och fryser - är uppe i 3 veckor nu så jag är less, min omgivning är less och det enda som inte är less är tydligen förkylningen. Så nu har jag gett upp det här med att vara sjuk och försöker fördriva de elaka bacillerna genom positivt tänkande och inbillningstillfrisknande. Måste ju funka, omvänd hypokondri!


Tyra gillar min plan - då den innebär promenader och tigerskutt på isen och det får gärna fortsätta vara dryga -10 grader för det verkar vara smärtgränsen för flexikoppelhundarna så hela fjärden är Tyras vissa tider på dygnet i alla fall. Tidiga morgnar delar vi den med en Norrbottensspets och en gammal jämthundstik, kvällarna med en massa galna flattar ( det kanske bara är en men man hinner inte se när den/de springer) men annars så är det schäferrace och tigerskutt som gäller!


Nu är det dags för den inspirerande uppgiften att skala potatis.... ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för ...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards