Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Jag vet att jag lovade mindre gnäll

Av Lena - 26 mars 2012 13:33

Men vad är det för idé att ha en blogg om man inte får gnälla hur man vill?


Först var det Hortonsanfallen, ok det höll i sig mindre än tre dygn men det kändes som ett helt liv och de dagarna hade jag behövt. Och så kommer några dagar med välmående och så kommer nästa smäll ISCHIAS!!! och versionen från helvetet. Så helgen har ägnats åt pillertrillande och lidande samtidigt som jag gjort mitt bästa att i alla fall plocka russinen ur kakan. Maken har ställt upp till 110% så att jag har kunnat använda min ork till trevligheter som teaterbesök, vindrickande, chipsätande och det bästa av allt, träffa makens kusin med sambo som är på besök. Nu väntar bara vi med spänning på den lilla tremänningen som ska komma till sommaren.


Oj nu glömde jag gnälla... men ingen fara jag plockar snabbt upp det igen.


Varför i hela friden måste man ha sin hund lös på ställen där det ställer till det för andra? Jag har full förståelse om man är i skogen, med sin hund lös och när det kommer andra, kallar in den och visar att man har full kontroll på den. Jag kan också till viss del förstå att en del har sina hundar lösa bredvid sig på promenad där det är lite mer folk (även om jag tycker det är respektlöst mot hundrädda). Men tre lösa hundar i en trappuppgång som leker samtidigt som de två mattarna kommer fullastade med påsar. INGE KUL - särskilt när man kommer med en fjärde hund som tycker att man lekar ABSOLUT INTE i en trappuppgång (om nu hon inte får vara med). och definitivt inte när den ena matten utbrister "nu blir det livat" och skrattar istället för att så snabbt som möjligt ta undan de tre lekande hundarna så att man kan passera. Ok nu fick ju jag och Tyra en träning i sitt/stanna kvar i hissen - man får ju utnyttja de tillfällen som ges, så när jag tänker efter,,, jag kanske inte ska gnälla.


Det jag däremot INTE ska gnälla på det är de där som trots varningar och hjälp inte inser när de är ute och cyklar och utmanar ödet rejält. Nä jag tänker vara tyst och invänta faktum! För min hjälp och insats verkar inte vara värd ett dugg... och då kan man bara göra en sak, strunta i det och i tystnad se på när allt faller till slut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för ...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards