Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Lena - 22 augusti 2012 06:55

det här att blogga i sängen.

Hundarna rastade, matade och nöjda med att sova en stund till (för Peppes del - ett antal timmar till).


I går var det premiär, jag startade en för mig helt ny sorts valpkurs. Tävlingsförberedande Valpkurs.

Tack vare att jag har så bra hjälp av Linn som håller på att utbilda sig till instruktör så kunde även Peppe få gå på kurs. I och med att jag ändå jobbade och självklart hjälpte deltagarna så fick han välbehövliga pauser mellan träningarna. Erkänner redan här och nu att kursetta kommer Peppe inte att sluta som, undra om han alls får sluta överhuvudtaget. Nä det ska lekas, skällas, tuggas, hoppas och en massa annat kul. Och så gör han fina sättanden och perfekta positioneringar då och då när han (eller matte) kommer på att vi är ju faktiskt på kurs.


I kväll kursas det vidare, fast då får Peppe hålla ställningarna hemma med husse. Då ska vi ha vardagslydnad och framför allt koppelträning. Jag och Linn har planerat ett par hårda timmar som innefattar livremmar, kattstrypare och silvertejp - en helt vanlig dag på jobbet med andra ord   .


Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards