Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av Lena - 30 augusti 2012 07:00

Efter ett par halvstressiga veckor och en rent förjävlig natt har jag bestämt mig. Nu ska här bli ändrig på tillvaron. Jag kan inte längre lösa trötthet med antingen förträngning eller fem minuters pauser på kökssoffan. Jag kan inte längre bota huvudvärken med dubbla doser migränmedicin eller ett ständigt treointag och att kronsikt stoppa i sig magsårstabletter är väl ite direkt den bästa långsiktiga lösningen heller.


Jag måste se framåt, långsiktigt och till hela mig!


  • En rejäl promenad om dagen - schemalagd - om inte annat blir Tyra glad (Peppe är för liten än för att hänga med på raska långa delvis asfaltspromenader).
  • Inga kakor inget godis, inga snabba intag av något sött jag hittar i kyl, frys eller skafferi.
  • Inget, eller i alla fall väldigt lite kaffe - max en kopp per dag.
  • Mycket grönsaker, frukt och vatten.
  • Ingen dator efter klockan 9 på kvällen.
  • Fasta "kontorstider" - dvs när jag är ledig ska jag vara ledig.

Ja det där kan jag nog klara så jag börjar så - ingen idé att ta i för mycket så här i början....

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards