Alla inlägg den 31 mars 2013

Av Lena - 31 mars 2013 19:43

de bara var borta. De var i kameran - på minneskortet, då jag tittade på dem, fina bilder på barn, hundar, snö och sol. Och nu är de puts väck   

Påsken har varit helt ljuvlig, vädret underbart, maten jättegod och jag har varit ledig - det bästa är att det är en dag kvar!

Långfredag ägnades åt handling, lite städning och promenad (under tvång för dottern), påskafton lite mer handling, ingen städning men däremot tvätt och en jättelång promenad som dottern slapp följa med på. Idag påskdagen har vi varit hos svärmor, varit i skogen, njutit av solen, dottern har lekt i snön, hundarna lekt i snön och maken fotograferat - ja de där bilderna jag tänkte visa er.

Sen blev det katt- och kalvmys i stallet och kontroll av hönsen, som avslutning av besöket blev det sedvanlig fika. Finns ingenstans jag fikar så mycket som hos min svärmor... skulle vara hos Anna-Carin då   .


Hemma blev det uppvärmning av gårdagens rester och slappande - hundarna är mer än lovligt trötta. Peppe hade fullt sjå att hålla reda på mig och dottern som hade parkerat oss i en snöglänta och maken och Tyra som vandrade runt i jakt på fina motiv.... som ändå inte finns kvar. Den lilla krulltotten sprang som en tätting mellan oss i djupsnön så jag funderar allvarligt om det inte blir en del rapport med  honom.


Nu är barnet i badet och sen blir det lite TV, söndagsslöande och den underbara upptäkten att morgondagen är en ledig dag även den (i allfall till 19:45).


Glad Påsk!

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards