Alla inlägg under november 2011

Av Lena - 9 november 2011 16:09

 

Dessa två små till synes oskyldiga varelserna är i själva verket förklädda monster. De besitter ett fjäderlager större än det lyxigaste duntäcke, vilket de tömmer i oövervakade ögonblick över hela golvet... inte en enda fjäder bli kvar i buren, förutom de som finns på fåglarna. Tror inte att det är deras egna fjädrar, då ser tämligen välpälsade ut, de måste ha smugglat med någon avliden svan eller så.


Sen att fåglar skulle vara ett trivsamt sätt att bota tystnaden, den som påstår det har inte träffat dessa monster. De skränar och far runt i buren så Tyra kommer till mig och ber på sina bara (måste smörja liggsåren) friröntgade armbågar: "snälla säg åt dem, jag står inte uuutttttttttttttt!!!!!!!!!!!!!!!"


Sen är de väldigt noga med maten, ja med VAD de äter, endast det bästa är gott nog, men noga med HUR de äter, glöm det!!! Frön och fröskal överallt utom, ja just det, i buren.


Nu är frågan... kan man förmå dottern att flytta hemifrån lite tidigare och ta monstren med sig eller??? Hon är ju ändå 8 år.


Fortsättning följer...

Av Lena - 8 november 2011 12:27

I går var det en toppendag, håret blev fint och det var värt vartenda öre... och då var det värt mycket kan jag säga. Alla runt omkring mig var nöjda och glada, jag skulle på AF och bara tanken kan ju ge en ångest men återigen blev jag trevligt bemött och besöket tog ca 2 minuter.

Lugn och skön kväll och denna vinters första glögg fick ackompanjera "Ensam mamma söker" - den var god men jag blir lite irriterad, varför måste det vara 2,25% i de man köper på affären? Tänkte bjuda E (som är lika förtjust i glögg som jag) på en mugg men nu får han vänta till jag köpt hem den alkoholfria varianten.


Idag är det kanske inte lika toppen, molande huvudvärk som irriterar något så fruktansvärt och då jag oftast har migrän och inte vanlig huvudvärk så känns den svår att tackla. Testat med TREO så får vi se hur det går.


Sökt två jobb idag, på favoritställena, AF och FK, jippeeyyyyy... eller..... känner väl kanske att inget av ställena, eller rättare sagt de som styr, motsvarar mina värderingar men vem vet jag kanske har fel.


Såg en film på FB - så nu attans ska här tränas hund och tack vara mina framtidsplaner kommer jag ju ha massa tid över till det. SÅ ni som har FB och är mina vänner...kolla i min logg så hittar ni filmen.


/Lena




Av Lena - 7 november 2011 19:34

vilken vecka det har varit.

Kul, spännande, svår, intressant, jobbig, lärorik, tröttsam men framförallt helt toppen. Fick ett ärofullt uppdrag att analysera en organisation med tyngdpunkt på företagskulturen och komma med förslag till förändringar och förändringsstrategier.

Sen att det innebar dygnetrunt arbete och en massa grubblerier gör inte så mycket - det var det värt.


Dottern var med, ja inte på jobbet, men till den andra orten (så proffsigt det låter - jobba på annan ort). Och där hängde hon med mormor och chillade på PRO - typ.... eller vad de nu gör där.   


Sen avslutades veckan med åttaårskalas där ALLA kusinerna (på min sida) samlades för att fira familjens yngsta, vilket var väldigt uppskattat. Särskilt när storkusinerna sökte godispåsar i kolsvarta mörkret med stor inlevelse. Detta lever lillkusinen länge på.


Hemma igen, nya familjemedlemmar fick vi - Svenne och Lotta - dotterns två undulater som det sparats länge till. Och jag tror faktiskt jag ska övergå till undulatträning - verkar så mycket lugnare. För som vanligt tisslas det och tasslas, ingen har sagt men många har hört och nu är jag less, några månader till - sen är jag färdig med detta. Då ska jag satsa på att få det jobb jag vill ha, det lugn hemma jag vill ha och bara njuta! Ska bara avsluta det jag påbörjat...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards