Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Det tog en hel påskhelg

Av Lena - 10 april 2012 07:08

innan dottern förstod att man kan ta sovmorgon. Varje morgon under helgen har hon stigit upp före sju men idag, nu klockan 07:09 sover hon som en stock och verkar göra det än ett tag. Jag då? Ja maken skulle ju till jobbet, steg upp klockan sex i vanlig ordning och snäll som jag är stiger jag också upp och tar ut Tyra så att han ska slippa det med. Ligga kvar, och ta ut Tyra sen? Ni känner inte Tyra va?


Men vilken helg det har varit - helt underbar. Lugn, trevlig och inte allt för mycket godis. Den avslutades i går med en cykeltur, först sa maken att vi cyklat 8 km - mycket bra gjort av dottern som avverkade sträckan med glatt humör och endast en enda fikapaus (tänk att hon lyckades hitta ett öppet café), sen efter mätning visade det sig att vi endast hade cyklat 5 km men det var bra gjort ändå med tanke på att vi hamnade i snö och blåst mitt i allt.


Tyra fick sig lite träning och manikyr och så satte jag i gång med min egen träning. Har köpt gummiband med tillhörande DVD och i går packade jag upp det och satte igång - idag känner jag att det verkligen var dags att börja träna. Sen på kvällen såg jag åter igen "Älskling du är en tjockis" och satt där i soffan och njöt av känslan att det programmet kan då inte maken anmäla mig till   .


idag är det vardag och påsklov, så dottern ska jobba på "familjeföretaget" medan jag ska på ett möte med en konsult, vilken ska avgöra huruvida min affärsidé är så bärkraftig så att jag är berättigad till Starta eget-bidrag från Försäkringskassan - håll tummarna!


Önskar er en härlig vår-tisdag!


Ska tillägga att när jag nu avslutar detta, har dottern vaknat, stigit upp och satt sig vid datorn - precis som sin mamma   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för ...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards