Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Lena - 1 januari 2013 09:16

men helt klart en bra kväll.

Och det var tillräckligt för oss. Vi har varit rätt så slutkörda av sömnbrist, sjukdomar och jobb. Ingen hade rätta orken för att ställa till med några större festligheter så Nyårsafton blev en lugn tillställning här hemma med mig, maken, dottern och hundarna.

Maken fixade i alla fall en kanonmiddag med hemmagjorda Pommes (de ska kokas dagen innan, ligga över natten i kylen, ej övertäckta och sedan friteras), egen bearnaise (hade kunnat bada i den) och fläskfilé. En fransk jordgubbs- och rabarber tarte till efterrätt avslutade middagen.


Klockan 22 gav dottern upp och då tog vi fram "sprattelflaskan" och skålade in det nya året med sötsliskig jordgubbsdricka, visst hade det suttit bättre med skumpa men med tanke på vad som väntade nästa dag (idag) så var det tur att vi inte hade någon.


Hundarna klarade kvällen utmärkt, Tyra var jag ju inte orolig för men detta var ju Peppes första nyårsafton men han tog smällarna med ro och sov sig genom kvällen. Efter Spratteln rastade vi hundarna för kvällen och jag var fullkomligt säker på att Peppe gjort av sig riktigt ordentligt.... oj så fel jag hade.


Kvart i 7 i morse hörde jag att det skvalade oroväckande i vardagsrummet och jag hittade en liten olycklig hund som bara inte kunde hålla sig längre. Ut med liten hund, skura golv, ut med stor hund, mata två hundar och sen var jag ju vaken och i gång så då var det bara att fortsätta. Köket blev röjt och julen i köket åkte ner.... nu ska jag fortsätta med resten av lägenheten.


God Fortsättning på 2013

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards