Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Lena - 11 januari 2013 08:07

I går var det freestylekurs, jag har världens bästa och gulligaste freestyleinstruktör men igår tyckte jag synd om henne. Vi var 5 (eller något sådant) tappra (i alla fall tre) deltagare som kämpade (ja de där tre) stenhårt med att få hundarna att snurra, gå slalom, räcka vacker tass och massa annat.

Undertecknad valde lämna hunden hemma- ja det ultimata när man går hundkurs   . En hel del dålig sömn medförde att jag var övertygad om att jag ändå bara skulle bli irriterad och det vill jag inte utsätta Peppe för (det sparar jag till maken) så jag deltog mao utan hund. Jättebra val, för nu kunde jag ju lyssna med ett halvt öra, fixa lite fakturor med ena handen och dricka kaffe med den andra.

Med på kursen var också min kompetente,välutbildade, erfarne och MYCKET hundkunnige rallylydnadsinstruktör. Och hon tog freestyleträningen till helt nya höjder - i alla fall för hunden:

 

Detta efter att hon konstaterat att hon tagit "fel" hund. Vilken som var rätt fick vi inte reda på men det lär väl klarna vid nästa tillfälle, eller?


Kurstillfällena brukar vara lite mer familjeträff än kurs ochs å även denna gång. Vi hade en mops-mormor, en mops-gammelmormor (  ), en moster, lite mammor, systerdotter.......... precis som det ska vara.


Stämningen på topp och många garv....

och jag tror att hundarna kanske lärde sig lite, kanske..... Anna gjorde i alla fall ett toppenjobb som stod ut med oss!



Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards