Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Lena - 2 juli 2009 15:05

Idag har vi tränat "stå" från liggande. Gick riktigt bra tillslut och Tyra stod stilla och fint på ca 7 m avstånd utan att försöka ta något steg framåt eller sätta/lägga sig ner.


Men det är varmt, ikväll när det blir svalare ska vi gå ut och träna lite mer. En viss L visade ett äckligt snyggt "inkallande med ställande" igår så man får ju lite att eftersträva :-(, nä skoja bara - det är kul när det går bra för andra jag bara önskar att jag varit lika flitig själv med tränandet.


Är ju lite sugen på att tävla lydnad i slutet av månaden... några dagar kvar innan anmälan ska vara inne, ska träna ikväll, kolla dagsformen och sedan bestämma mig. Ska ju vara borta några dagar också även om många träningstillfällen återstår ändå. Ja vi får se, lite sugen är jag ju.


Sen var det ju där med att lyssna på kommandot, Tyra glömmer det ibland - någon med bra tips om hur jag får henne att lyssna första gången? Hon gör inte fel utan hon gör ingenting utan ser bara frågande ut till jag upprepar kommandot och då gör hon det helt rätt och perfekt. Detta gäller moment som jag vet att hon kan, tex ligg och stanna i ställandet och läggandet. Förut har jag kunnat blanda dem hur som helst under träningspasset och hon har 100% rätt men nu är det som om hon inte hör, och hör det gör hon... en prasslande frolicpåse på en km avstånd är ingen match att höra :) Som sagt kom med tips!!!


Men nu ska vi sätta igång på allvar!!! Semestern är slut!!! Vem hänger med?

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards