Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Lena - 4 juli 2009 20:35

Ja det blev lösningen på problemet och det funkar. Låg röst, små rörelser och stillsam belöning gav en betdydligt mer uppmärksam och modig Tyra. Hon vågade testa saker och jag började känna att vi är ett team igen - HÄRLIGT!!!


Lite rutan, och då körde jag ett "canis-tips" från min favorithundtidning, att bara röra sig runt rutan och se om hunden söker sig in mot mitten. När Tyra fick lite stöd provade hon och då belöning delades ut så växte självförtroendet och hon sprang in från längre och längre avstånd. Sen körde jag som vanligt med kommando och det gick verkligen jättebra. Är så nöjd. 


Fritt följ, inga problem alls varken i vanlig marsch och i språng med vinklar och helt om. Sen nägra felfria lägganden.


Kändes riktigt bra. Så detta sätt att träna på fungerar bra för oss, vi fortsätter med det.

Nu blir det lite uppehåll, först så ska jag smita iväg till Piteå på en riktig ego-dag i morgon och sen åker jag bort några dagar och Tyra får husera med husse. Det lär knappast gå någon nöd på dem misstänker jag.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards