Alla inlägg den 31 juli 2009

Av Lena - 31 juli 2009 17:10

Oj oj oj vilken dag det har varit, jag är helt slut. Den började som vanligt med morgonpromenad och frukost, har i två dagar ätit ärkefienden Mollys mat, ha ha ha hon borde bara veta att hennes matte har gett bort mat till mig. Men idag skulle visst husse köpa min vanliga mat igen.


Sen började matte fylla vattenflaskor och plocka fram leksaker - mina leksaker. jippeyyy det skulle visst hända något skoj idag. in i bilen hela familjen och vi åkte mot stan??? Dit har visserligen jag följt husse hela veckan men då har vi ju bara åkt till hans jobb och UTAN leksaker.


nehej vi åkte till en stor gräsplan med lockande vatten bredvid. Matte ställde ut konerna och så tränade vi lydnad. Jag hade först svårt att koncentrera mig, det var så många människor, hundar, husse och så vattnet. men jag tänkte att kanske om jag sköter mig så får jag bada så då skärpte jag till mig.


Sen fick jag bada, det var så härligt. Jag simmade runt runt med favvoleksaken och ville inte alls komma iland. Sen hade matte kurs och jag fick snällt titta på. Lite var jag tvungen att gnälla - vadå man är väl en riktig schäfer.


Sen gick vi på café, och jag fick smaka på mattes smörgås, den var god, skinka. Sen skulle jag visst socialtränas och lillmatte åka karusell. Vadå jag är väl social så det räcker och varför ska lillmatte snurra??? Hon är väl tillräckligt rörlig ändå? Oj vad jobbigt det var, ljud, folk, barn, hundar, karuseller och så gick husse i väg TVÅ!!! gånger. Men jag skärpte till mig även där så jag fick en liten frolicbit då och då. På väg till bilen igen var jag så trött så då brydde jag mig inte ens om att jag stod nos mot nos mot en vit schäfer...har ni hört något så löjligt VIT schäfer, schäfrar ska vara grå - så de så!!!


Efter en stund i bilen var vi framme hos N´sons på Mopsön. Lite race med mopsarna, kollade nya vattenspridaren jag köpt till gammelhusse och sen lekte jag och Beata kurragömma men de attans männsikorna hittade oss under hundhuset hela tiden och elaka matte stängde till och med igen min fina ingång som jag jobbat så länge med, med stenar - blä för matte!!!


Nu är vi hemma, Siri fick följa med. Jag försöker sova och Siri tycker att vi ska ligga i sk mopshög... men snälla Siri kan vi inte ligga schäferhög i stället??? En hund i var ända av huset!!! För nu vill jag sova!!! Ska ju jobba ikväll igen med husse!

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards