Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Lena - 5 mars 2009 21:32

L & L först ut, en trött hund som inte alls var med på noterna idag. Vi sköt på de nya belöningsplanerna, för risken var för stor att det bara skulle bli fel. Lite skvaller i stället :-)

Jag kände inte heller för att träna trots att jag inte tränat drag i dag. Så L & L åkte hem igen och jag tig ut Tyra för en liten rastning, men det var ju ganska skönt ute, jag behöver både förbättra min kondition och stärka upp mitt eftersatta knä så vi tog en skön kvällspromenad. Så nu har jag promenerat två dagar i rad, husse får akta sig snart kanske jag tar över fys-träningen av Tyra...nja det är nog länge till dess.


Får se, förhoppningsvis känner jag mig mer taggad att träna i morgon, det är ju tävling snart igen. Men en promenad ska det definitivt bli :-)

Av Lena - 5 mars 2009 18:34

Sitter och filosoferar i väntan på att L & L ska komma och träna med mig och Tyra, J får vi klara oss utan då hon rymt till stora huvudstaden. Men ryktet säger att hon är åter i morgon - tur är väl det.


Grubblar lite över vad som gick fel sist på tävlingen, jag vet, har lite svårt att släppa det. Alltså Tyra har ju alla förutsättningar att ta höga poäng. Men men det tar vi nästa gång. I kväll ska vi jobba med matskål, eller rättare sagt godisskål. Som L ska få plocka bort om inte Tyra gör rätt. Tanken är att träna rutan. En platsliggning hoppas jag det blir och lite fritt följ. Sen får det räcka, Tyra vill nog mer men jag ska ta hand om min förkylning.


Nu har L meddelat att han är på väg så det är väl bäst för mig och Tyra att göra oss klara.

Av Lena - 5 mars 2009 05:58

Tyra är inte så förtjust i andra hundar och väljer sina vänner med stor omsorg. Jag vet jag har skrivit om det här förr men fenomenet fascinerar mig.

De flesta hundar skulle enligt Tyra gärna få försvinna från jordens yta, hon vill inte ha den minsta lilla konkurrens om sin familj. Dock finns det undantag, Grönisen Thurbo välkomnades i hemmet, ok då efter vissa uppläxningar om hur man ska sköta sig dvs inte ha nosen i en Tyra rumpa hela tiden, men matte fick både klappa och mysa med Thurbo. Schäfern Nora kan väl accepteras, särskilt om de två damerna får leka ostört. Sen finns det ett par shapendoes som också kan vistas runt Tyra, den ena för att hon är en gammal, världsvan och stabil tik och den andra för att han är ung och fjantig. Men då kommer vi till det fascinerande - MOPSAR!!!


Det är inte bara matte som fattat tycke för dessa små runda plattnosade, knorrande varelser (för hundar är de nog inte riktigt - umgås med en mops så inser ni, de står över hunden på något sätt) Tyra är helt övertygad om att ALLA mopsar i världen är hennes kompisar och när hon kom in på mopsordens träff i lördags visste hon inte till sig av lycka. Visst lär hon även vissa mopasr lite hyfs och vett men det går inte att jämföra. Och sen är det SIRI, älskade, söta, mysiga, roliga, underbara Siri. Det är nog några av Tyras bästa stunder då hon får vara med Siri, helst utan inblandning av andra mopsar (för då ser de två damerna till att göra gemensam sak av dessa. Siri får dela hennes vattenskål och jag tror nästan att Tyra skulle dela maten också. Siri får ligga nära och Siri får oavbrutet slicka Tyra i mungipan, bita henne, jaga hennes svans osv  ovs.

Sen skadar det ju inte att matte tycker om Siri också.....


Och i går var lyckan total, Siri kom på besök och tjejerna lekte lekte och lekte och jag misstänker att de lovade varandra att träffas snart igen, eller hur A-L?

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards