Alla inlägg den 7 april 2009

Av Lena - 7 april 2009 06:35

Vi var ett jämförelsevis stort gäng som samlades för att träna igår. Under de kalla månaderna var det ju jag, L och J som kämpade i kylan och snöstormarna, men nu i och med att graderna stiger verkar det som fler tinar fram... KUL!!!!


Jag för min del hade bett L ställa ut rutan och lägga ut en leksak så det skulle vara klart när jag och Tyra kom dit. Så hade också snälla L gjort (tack så mycket för det), så jag värmde upp med lite lek och fritt följ och några lägganden. Sen skickade jag på rutan. Vilket bra trix. Döm om Tyras förvåning då hon hittade belöningen i rutan utan att ha sett att jag lagt ut den. Sen är det bra om rutan bara finns där... så är det ju på tävling. Detta gör vi om nästa gång också.


Tyra var het i går, ja man hade nog kunnat steka bacon på henne. Under momenten var hon samlad och gjorde det hon skulle med yttersta perfektion (nästan) men mellan!!!!! Usch ibland är hon bara jobbig (skriver jag med ett leende på läpparna), i går skulle det gruffas med allt och alla dock kan ju en förklaring vara att hon blev stressad av en annan hunds närvaro (hennes ärkefiende nr 1) men jag och denna hunds matte är rörande överens att om de får vistas på samma plats utan att riskera att mötas, ryka ihop eller liknande så borde de slappna av till slut. Och vi har nog rätt för i går gick det ändå bättre än vad det brukar.


Nu ska jag lämna Tyra i tre dagar "snyft", men hon lär ju släpa runt husse i joggingspåren så jag tror knappast det går någon nöd på henne, värre är det för mig.


Så det blir några dagars tränings-semester för mig och inte så mycket träningsbloggande....

Men vi ses snart igen!

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards