Alla inlägg den 15 april 2009

Av Lena - 15 april 2009 16:12

Det tror jag väl inte... men fick en liten hint från en vän igår att så kanske är fallet, detta genom meningen: "så du börjar ändra dig?"


Debbie, hundarnas hund, mattes stjärna no 1 osv osv, var verkligen min hund. Det gick väl an att lyssna på andra om jag inte var i närheten eller om hon erbjöds något riktigt gott ( i Debbies ögon var det mesta riktigt gott). I övrigt var det bara min hund.


Tyra, svammelmajan med stort S, arbetsmaskinen och myshunden som numer tar upp en hel del av hundavdelningen i mitt hjärta är av en helt annan åsikt. Hon är min OCH husses, älskar oss både lika mycket, dvs hon älskar den som för stunden erbjuder arbete, mat och mys.


Av denna anledning (och många andra) vill jag ha en EGEN hund, som är BARA min (ego, nej då inte jag) och förhoppningsvis är det så inom en överskådlig tid. Tyra kommer allt mer tränas och tävlas av husse. men lydnaden är MIN han får sköta brukset....


Men så kom jag på, rapport.... det kan vi träna och tävla då får ju JAG vara med och brukslydnaden under rapporten den kan ju JAG köra... så får jag ju hålla koll på inlärningen av brukslydnadsmomenten.... så har jag ju fortfarande en del av Tyra....


Ego, nej då bara en massa kontrollbehov :o) 

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards