Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Lena - 1 januari 2010 15:17

Nyårsaftonen blev kanske inte riktigt som jag tänkt den, gästerna bäddade ner sig i sina sängar hemma i sin by - mycket förståndigt gjort av dem. Så först blev det lite trögt och "jaha vad gör vi nu"-känslan infann sig  . Men sen ryckte vi upp oss, lagade god mat, svidade om och hade en mysig middag tillsammans. Dottern njöt i fulla drag av att få delta i konversationen, vilket kanske inte rikigt blivit fallet om hon varit ensamt barn bland fyra vuxna. Sen blev det Dinosauriespelet (förövrigt ett kanontips om ni ska köpa en present till en spelsugen 4 - 100 åring) och efter det mascarponegratinerade maken jordgubbar som avnjöts andäktigt.  


Naturintresserade som vi alla i familjen är (ialla fall från tv-soffan) så bänkade vi oss framför dokumentärfilmen från Yellowstone och tryckte i oss mängder av godis. Sen var dottern både mätt och trött och kröp ner i sängen. Dock var det svårt att välja mellan Harry Potter och alla de för tidiga raketer som syntes här utanför så lugnt blev det inte förrän vid halv elva, då hon stängde sina bruna små ögon för detta (förra) år.


Jag och maken firade vidare och om man tycker att Cointreau är i det svagaste laget ska man kombinera dem med pepparchips - styrkan tas till oanade höjder   . En gammal komedi på tv, och vi insåg att vi var ganska smarta då vi planerade och genomförde vårt bröllop. Sen var klockan 24, ett nytt år och sen var det även vår tur att krypa ner under täcket. Klockan tre smällde det fortfarande men det bekom oss inte nämnvärt.


Idag var planen FRISK LUFT, så det blev en timmes utevistelse för oss alla, mest njöt nog Tyra som fick gå nya vägar, träna budföring och lite lydnad i djupsnö med husse. Har massa idéer men inte verktyg eller ork att genomföra dem idag så jag får samla på mig dem till ett senare tillfälle, har i alla fall budat på köksgardiner på tradera, så kanske det kan bli trivsamt i köket.


Sen ska jag avsluta att bilder på bloggen hänger på maken numer. Jag har nämligen gett bort min kamera. Dock har jag fått låna en av premiärbilderna från den nya ägaren och jag hoppas på fler.

Så här såg det ut i Jokkmokk vid tolvslaget i går.

  

Foto: Britta Eklund

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards