Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Lena - 2 januari 2010 18:12

Jag vet att ni hört det förr men jag kan inte låta bli: JAG VET INTE VAD JAG VILL HA FÖR HUND!!! Jo jag vill ha Debbies mentalitet och storlek, men Tyras arbets- och kamplust. Jag vill ha en frisk hund. Jag vill ha en hund som är min men ändå social för sökarbete. Den ska ha päls men inte kräva pälsvård. Ja jag vet att en belgare från brukslinjer stämmer ganska bra överens med min beskrivning - inte så konstigt kanske... ja ja vi får väl se vad framtiden utvisar. Men först och främst ska jag ta hand om mig själv så att jag sedan kan ta hand om en hund helt och fullt.


Men jag kan inte låta bli att bli avundsjuk när jag läser om valpplaner, hör om ultraljud (även om jag kanske anser mig ha viss delaktighet i just det  ) och ser en massa fina hundar runt omkring mig.


Men i väntan på hund, vad gör man då? Jo idag var det tur till farmor på schemat. Där väntade småkusinerna med sina föräldrar och dottern och kusin Edit lekte hela tiden, glada över att träffa varandra igen. Flickorna bytte julklappar med varandra och i skrivande stund producerar dottern suddgummin i massor från pyssellådan hon fick av kusinerna.


Och ja vi har en hund, jag har inte glömt bort Tyra. Tyra fick en skön promenad vilken hon tog mesta delen i djupsnön, helt frivilligt. Sen kom husse på att vi skulle fortsätta budföringsträningen från igår och denna gång i riktig djupsnö. Gissa vem som fick gå ut sträckan - ja inte jag!!! Och jag lovar på hedersord, husse gjorde det helt frivilligt han med, inte det minsta tvång eller hot. Tyra fick tre skick och det gick lite trögt till slut med lång tunga hängade. Men efter en stund på platta backen så var orken snabbt återhämtad och Tyra fortsatte sitt snökarmshoppande hela vägen tillbaka.


Sen var det kaninkloklippning och klippning av svärmors hår och gofika på det. En trevlig dag på Älvbacka som vanligt.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards