Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Lena - 13 januari 2010 15:08

så här i väntan på andras bloggar.


SItter nu trött frusen och en aning mentalt mörbultad vid köksbordet, det fysiska lär komma i morgon då träningsvärken slår till. Har pluggat marknadsföring och jag kan bara inte förstå varför det inte fastnar, det är ju inte första gången jag försöker. Hoppas hoppas hoppas. Tog ett avbrott i studerandet för att för första gången i mitt liv besöka ett gym, och inte bara besöka utan även börja träna. och vilken grej, kanske instuktören ska ha största elogen för min positiva inställning för kan det bli bättre då man får hjälp av en hundidiot från Jokkmokk som dessutom är släkt med bästaste vännen   Och som glatt berättar att han har 6 kg Jokkmokks korv hemma - det måste vara en förnuftig kille det!


Ska snart hämta hem dottern från skolan, även hon har arbetat fysiskt idag. Skidpremiär var det idag och jag hoppas så innerligt att hon får en betydligt trevligare inställning till skolskidåkning än vad hennes mamma har. Tyckte det var hur kul som helst att åka skidor till vi tvingades åka runt det där trista elljusspåret varenda idrottslektion och släpa de där spretiga sakerna till och från skolan. Stor skillnad från den tidiga barndomens skidturer i sakta mak till fiskesjön där elden och renskinnen väntade.


Och nu till hundträningen:

Ja den går bra, vi har nu lydnadstränat tre dagar i rad, vila idag pga att husse ar bokat Tyra för en joggingtur. I morgon fortsätter vi. Just nu letar vi formen och den finns där något oslipad dock. Gäller för mig att vara så "liten" som möjlig. Små rörelser, låg röst och lugn belöning. Tyra vill gärna ta ned månen åt mig men risken är att hon hinner äta upp den om hon eldas på för hårt (ja det var en metafor). Men känner mig som om jag var på en elittävling och var livrädd för DK´n och det är ju inte riktigt jag. Jag har kul med min hund, men just nu, innan Tyra hittat sin form får jag ta det lilla lugna.


Nä nu finns det inte tid för mer svammel här, hund ska kissa och dotter hämtas.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards