Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Lena - 31 januari 2010 08:37

Ja jag tycker faktiskt synd om mig själv och jag har rätt till det. Jag har åkt på en riktig dunderförkylning och den var definitivt inte inskriven i min fullspäckade almanacka. Ok, nog kan jag vara lite halvhängig på skolan och då jag sitter och läser mina "jättespännande" skolböcker som dessutom är på engelska. Nog kan jag hoppa över en och annan dammsugning och äte lite halvfabrikat om det nu skulle knipa, men det andra då? Min gymträning - den vill jag inte missa och hundträningen i morgon??? Nu när vi äntligen kommit igång. Såna viktiga saker vill man ju inte hoppa över.


Första halvan av helgen var underbar. En skön promenad av den halvlånga sorten med Tyra, dusch, frukost och sen snabbstädning så jag var någorlunda nöjd med min micromiljö. Efter det sopades bilen av, vilken var överlycklig över lite uppmärksamhet - blir inte mycket av den varan numer. Och vi åkte till svärmor. Mys i stallet, utelek och som vanligt en massa gott fika. Förälskade mig i nya tillskottet Vilja - bilder kommer senare, de är i kameran än. Förälskelsen höll i sig till Vilja visade sina finn-spetstakter, då kände jag att svärmor gärna får behålla den lilla bedårande valpen med 17 rävar bakom varje öra. Gillar nog följsamma vallhundar liiiite mer.


Sen på hemvägen åkte vi förbi närbutiken där vi upptäckt ett otroligt köttsortiment. En rejäl bit entrecote fick följa med hem, två fina biffar skars ut och resten frystes ner i egoportioner (för mig och maken), vi trollade i hop en god middag och njöt i stora drag. Dottern njöt hon med för hon fick Halloumi, bönblandning, ägg och tomater - en blivande vegetarian?


Sen lite tv, frusna vindruvor och choklad. Liten skvätt Cointreau till det. Vid 22 var det bara att ge upp. Förkylningen hade tagit över och sängen lockade mer än halvtaskiga tv-program.


Idag är det operation "göra mysigt i köket", ska ta en tur till Storheden för att se vad det kan finnas för kul där.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards