Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Lena - 10 januari 2010 18:41

Jullovets sista dag och då kommer den äntligen - värmen så vad gör man, jo tar med sig familjen ut i friska luften. Dottern skulle premiäråka julklappsskridskorna, och då jag avslutade min skridskokarriäe i en ambulans (visserligen en väldigt trevlig färd tillsammans med A-C, hennes pappa och farbror genom Jokkmokks tätort jagandes min pappa som körde sin gamla datsun... undra vad det säger om ambulanserna i Jokkmokk eller om ambulandspersonalen   , men allt för kunden) så lades skridskoåkningsansvaret på maken. Dottern var förväntansfull och hade antagligen en tanke om sog själv svävandes fram på sina vackra skridskor kanske avslutandes med en piruett. ja så blev ju inte riktigt resultatet men vi var överens om att vi provar snart igen. Lättare var det att sväva ner för pulkbacken på kälken, ialla fall ensam eller med pappa. Fega mamma var inte riktigt lika duktig och ja man kan ploga med en kälke.


Nu kan icke hundträningsintresserade hoppa över nästkomande stycke.


Vad gjorde jag då, när jag inte plogade med kälken. Jo jag tränade Tyra, tyra som utförde momenten, busade, kollade husse och lillmayye, belönade sig med leksaker från ryggsäcken och plöjde genomsnödrivorna allt på en och samma gång. Först var det ganska kul, jag hade ju full förståelse för en smula livsglädje efter kylan men efter en halvtimme vaar jag slut och less. kanske jag också hade målat upp en bild, liksom dottern med sin skridskoåkning, så jag får väl försöka snart igen jag också.


Icke hundfolk välkomna tillbaka.


Sen en snabb lunch, lite shopping på Biltema tänk vad dyrt ett torkarblad är. Sen åkte vi till Mopsön som nu hyser 8! mopsar minst (ja kan ju vara ett antal till   .


Nu hemma, snart vardag, ska faktiskt bli skönt.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards