Alla inlägg den 4 december 2010

Av Lena - 4 december 2010 13:17

För mig själv idag. Födelsedag och nej jag blev inte uppvaktad på sängen, jag smög upp halv sju för att en timme senare lämna en nyvaken familj för hundträning några timmar.

Men sen blev jag uppvaktad, fick det jag önskade och så väl behövde. Undra hur många kvinnor som låter sin make sköta sminkinköpen? Jag gör det och blir nöjd. Det är ju ändå han som ska titta på mig så då är det väl inte mer än rätt att han får välja, eller? (så mamma pusslet kvarstår)


Mamma skickade presenter som tjuvöppnades igår och förutom hett önskade varma stickade vantar fick jag en alldelses egen Maria Montazami-sjal. nej det är inte hennes design, det är mammas men för att det skulle härröra till Hollywoodfrun nr 1 så var det ju självklart tofsar på den. Jag älskar den och så gör även dottern som önskar en likadan i Julklapp av Mormor. Även min gulliga svärmor hade utnyttjat postväsendet och skickat ett paket, tänk att hon glömmer aldrig några födelsedagar. En fin grytvante med julmotiv och julgardiner som snart ska få pryda ett fönster i vårt hus hade Svärmor sänt mig. Tack så otroligt mycket, främst bara för att jag blir ihågkommen.


Sen blir det Sushi till middag, får visserligen göra den själv men dottern vill hjälpa till och det tackar jag inte nej till. Sen ska maken göra en chokladpavlova med hallon till efterrätt så inte ska jag klaga på firandet.


Nä nu ska jag ta på mig min vackra klarröda sjal, titta på tofsarna och bli alldeles varm. Inte illa på min första dag som 38:åring.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards