Alla inlägg den 31 december 2010

Av Lena - 31 december 2010 08:50

Brukar ju sammanfatta året här i bloggen och planen var att återigen låte er ta del av alla de glädjeämnen som passerat det gågna året men nä det funkar inte, detta år har mest gått åt till att hålla oss över ytan, lösa problem och ta oss genom ännu en dag så oskadda som möjligt och varför dra ned er i skiten en dag som denna. Därför glömmer vi det som varit och blickar framåt istället.


År 2011 inleds med ett möte, ett som kanske inte innebär ett jobb men i alla fall något meningsfullt att göra och nya kontakter och vem vet kanske jobb i förlängningen. Det innebär också att jag kan slutföra påbörjade saker som på grund av diverse "arbetsskapande regler" har fått stoppats undan ett tag. Det innebär mest troligen att jag kan minska det idéella arbetet och få en krona extra i plånboken och det tackar jag inte nej till.


På hundfronten intet nytt - men det ska ändras. Planer har satts i verket och än är jag lite försiktigt lågmäld men vem vet, kanske vi ses på en brukshundklubb nära dig i sommar. På kurssidan har jag däremot mer storslagna planer och en ny kurs börjar ta form och denna tror jag verkligen på, både för mig som instruktör och för deltagarna och deras hundar. Sen är det så underbart att höra till en förening igen. Även om jag kanske inte är den flitigaste besökaren så "är jag med".


Det nya året kommer också innebära förändringar i hemmet, vi ska äntligen tapetsera om. Jag ska ALDRIG mer ha gröna tapeter där jag bor. Jag mår dåligt av gröna tapeter, jag blir sjuk av gröna tapeter. Ändå har samma gröna tapet förföljt mig i de senaste 4 hemmen jag bott i - men nu är det SLUT med gröna tapeter. Däremot är jag extremt sugen på limegröna gardiner till köket - men det är ju en helt annan sak.


Annars lär det väl flyta på som vanligt med barn, skolor, städning, bakning och annat som hör vardagen till - inte mig emot, det välkända är tryggt. Och så vill jag ha det.


Och så hoppas jag att ni också får det - tryggt!


Gott Nytt År till er alla!

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards