Alla inlägg den 23 december 2010

Av Lena - 23 december 2010 14:58

Kokat gröt och bakat mjukkaka idag så en doft av jul lägger sig som en dimma över vårt hem. Haft lite ångest över mjukkakan då jag och ugnen har vissa samarbetssvårigheter och tvister angående gällande temperatur. idag fick ugnen sparken - bildligt käre hyresvärd, bara bildligt. Testade min Jamiestekpanna istället och attans så effektivt det var, detta var den bästa mjukakehäll jag någonsin kunnat tänka mig och 8 kakor blev klara i ett nafs så jag ångrade mig bittert att jag inte gjorde större deg. Sen att mamma just nu står i köket och diskar bort baket är ju inte sämre.


Dottern börjar bli julpirrig och tycker att det är alldeles för långt till morgondagen och julafton. Paketen ligger lockande under granen och det har slängts mer än en trånande blick på dem.


Men nu är det för jobbigt att vänta så jag får offra mig och spela lite spel innan den sista nyttiga måltiden på flera dagar ska lagas - tomatsoppa!


Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards